Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

10 януари 2012

Tuscan Leather, Private Blend Tom Ford



лансиран 2007 г.
Eau de Parfum
UNISEX
Olfactive Group: Leather




Усещам едно флип


и сглобеното придобива измерение. Не е толкова категорично клик, колкото при сглобката нут и перо, но и аз не редя паркет. Само нося Tuscan Leather за пореден път и мозайката му се донамества в жлебовете на всичките ми олфактивни чекмеджета. Сканиращият ми чип най-после връща резултати от съвпаденията, намерени в базата ми данни и ги извежда по хронологичния ред, по който са влезли в споменопроводите ми:

Ароматното начало


е изненадващо, колкото би ме изненадало да целуна мъжа си и да установя, че е сложил на устните си балсам с аромат на червени плодчета. Нещо като моето Labello срещу напукани от вятър устни, само че ароматизирано с козметични малини или ягоди. Такъв контрастен шок ми предизвиква и парфюмът от частната линия на Tom Ford – още с нанасянето ми внушава мъж, а с интересния си плодов привкус – усещане за жена. Шокирана или не, харесвам комбинацията и оценявам много високо оригиналността ѝ. Фруктозата в парфюм е сред алергените, от които се обривам, а тук ми става интересна с екстравагантната си игра на сух, силно стипчив фон. А и не е тънка като компот, има нектарена плътност.

В ноздрите ми


ухае приятно на нектар, но на глътката ми е дрезгаво и сухо, сякаш дишам в сауна или в пустиня с нажежени до бяло пясъци – толкова нагорещен е ароматът отдолу. Не ти пари буквално, а чак люти от липсата на влажност. Изчаквам да ми премине внушената жажда и вече мога да разпознавам сухотата по вид. Прашно катранена и сурово тютюнена сухота, само от дъното на която мирише на набук. Толкова за кожените ми очаквания в парфюм с тосканска кожа в името. Нито на кожения ми тефтер, нито на коженото кошче за вестници, които купих от емблемата на Тоскана – Флоренция, ми мирише. Няма общо със скръцлива, нова кожена седалка или колан. Кожената нотка в аромата e сурова като автентично Bomber Jacket от униформата на пилот през войните. Днешните модерни интерпретации на прословутото яке са от лицева и гладка кожа или имитат, истинските от овча или ярешка. За да получа тази неимитируема миризма, която се пази в музеи, сигурно трябва да направя поне трицифрена на стойност поръчка за изкуствено състаряване на набук. Което ми се струва, че правят мъжете с възможности, ако не искат да носят лъскави обувки и колани, сигнализиращи за липсата на традиции и история на рода.

Суров тютюн,


дълго съхраняван във велурена кесия с монограм - пише на дисплея ми като резултат от миризмата още по-надолу. Обаче със странен катранен вкус. Сверявам с резултатите от мониторите на други и виждам кокаин като предположение. “Всички казват това за парфюма”, ги е издал един консултант от бутика на Том Форд на Madison. Даже някой си е признал, че му идва по-евтино да си купи аромата, отколкото още по-скъпата дрога от Боливия. Ами да, се плесвам по челото и се сещам, че мирисах кокаин в Музея на парфюма в Грас от един ароматен “микрофон”. Събирам две с написания във fragrantica.com състав и правя предположение, че тази странна сухота и катранена стипчивост може би идва от agarwood или просто oud. Миризмата му заглушава тази на кожата в Tuscan Leather в пъти, но не съм я разпознала защото я очаквам като от зъболекарски барабан с интрументи, каквато медицинска я познавам от други парфюми. Аgarwood е смолиста дървесна сърцевина, извличана от определен вид вечнозелени дървета в Югоизточна Азия. Реакция е на дървото в борбата му с инфектиралата го плесен и е толкова скъпа суровина, че някъде я наричат течно злато. Тя би ми обяснила основното чувство от аромата на Tuscan Leather – скъпо, ексцентрично, пристрастяващо. Говорителката на Private Blend Tom Ford - Katherine Holmes, е отрекла категорично кокаина в парфюма, но и oud друса подобно и създава зависимост при любителите на екстремни мириси.


Tuscan Leather


пристрастява и към усещането за екстравагантен шик, добре замаскиран под прашен филм, под който не лъщи като закопчалка на колие с диаманти. Не се разминавам с парфюма тоест, както се разминава банковата ми сметка с колието. Имам усещането за природна патина и опростено благородство без виконтска титла пред името. Върху мъж стои определено по-добре, но и далеч по-стандартно щом си оближе устните от ягодовия балсам. Мен ме предизвиква повече и ме фокусира. По-суха съм като резултат, по-сдържана, а характерната ми емоционалност се охлажда до стайна температура. Освобождава ми ресурс да съм по-наблюдателна и най-вече взискателна, което състояние е екстравагантно за мен спрямо обичайното.


От съвпаденията


след претърсването, единствено файлът на Cabochard (Gres) има подобно тютюнево прашно разширение от кожените аромати в директорията ми. Като трайност обаче, Tuscan Leather може да обори повечето от тях с 24-часовата си прожекция, макар и в къс радиус. Изненадва ме да видя толкова мнения, че парфюмът е лесен за обикване аромат. Дано не прозвучи като съвет, защото не ги обичам, но обстойното му тестване е гаранция, че няма да се озовете с английски тиранти насред тютюнево поле, а носите по принцип сладурско боне и предпочитате люлякови градини за разходка. Като прибавим и умопомрачитeлната цена, Tuscan Leather наистина си търси някой, който знае какво си причинява. Бънджи скок с пилотско яке.

Няма коментари:

Публикуване на коментар