Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

25 юни 2011

Naughty Alice, Vivienne Westwood





лансиран октомври, 2010 г.
Еau de Parfum
Olfactive Group: Floral


“ Тя е малката


сестра на Алиса от Страната на чудесата, палава и много непослушна. Деколтето ѝ е на ниско, токчетата пък на високо, а устните ѝ са карминено червени..” – превеждам по памет думите на един мениджър от едно парфюмно изложение. Той може и да не се е изразил така цветисто, но жестовете му бяха многозначителни и сочеха към рекламния плакат на парфюма, на който стои една анимационна Мерилин Монро, само че с червена коса, а иначе със същата пожароопасна рокля. Слушах го със зяпнала уста как разказва и си представих парфюмен секс-изтребител. Познавам такива парфюми и докато се чудих кой точно МиГ и дали има писта за кацане върху тоалетката ми, високият рус мъж с меки движения, усвоени на левия бряг на Сена, ме напръска хубаво с Naughty Alice. Не излезе отнякъде вятър да ми надигне полата, пък аз кокетно да я подръпвам надолу. Седях и се дивях на много силен и плътен аромат, който не ми заприлича на прелъстителен. Ухаеше ми модерно и чисто, и без да е МиГ-29, се приземи в парфюмните ми желания.


Три месеца


по-късно, след като почти съм изпръскала флакона си, мога да повторя, че не е лъстив парфюм и рекламната му кампания не го отразява реалистично. Миналата година научих от книгата на Лука Тюрин “Тайната на аромата”, че компаниите винаги връчват писмо – задание до парфюмера, в което разписват представите и изискванията си за даден нов парфюм, най-често абсурдни и невъзможни за изпълнение. Нещо като либрето на парфюма си го представям, но както парфюмерите признават, онова, което се получава си е тяхната лична визия за нещата. Може и наистина от Coty Inc., (които държат правата върху парфюмите на Vivienne Westwood) да са искали секси парфюм и затова онзи чаровник да ме е омайвал, преразказвайки ми първоначалното задание. Naughty Alice обаче, не е непослушна или палаво настроена. Тя е дейна, амбицирина и дори дисциплинирана. Може да спазва диета, достатъчно организирана е да седне с калкулатор и да брои калории. Съдя, защото има нещо много стройно и добре организирано в този парфюм. Плътен е, учудващо траен, да не кажа невъзможно траен и има сила на присъствието си да заглуши поне два по-скъпи парфюмни хита на пазара.



Докато


не седнах да се замисля дълго един ден, нямаше да открия нещо определено, на което ми ухае Naughty Alice. А то е очевидно, само трябва да се замислиш наистина. Иначе само усещаш, че е интензивен, съвременен аромат. Парфюмът е всъщност, най-наситеният и плътно меден иланг-иланг, върху хастар от мускус. Дори розите и теменужките от състава успях да открия с много мислене и само близо до кожата, но Naughty Alice не е виолетов или розов аромат в никой случай. Почти моно аромат на иланг-иланг е и ако не го познавах и свързвах с тъжен дезодорант от миналото, щях да обичам безпаметно парфюма. За жалост го свързвам с този дезодорант, с който майка ми ароматизирише стаята на болната ми баба. Ако можех да изтрия този архивен файл от олфактивната си памет, Naughty Alice наистина щеше да е в абонаментния ми списък. За разлика от дезодоранта, парфюмът е в пъти по-траен, осезаем и дълбок, макар и не многопластов. Часове са нужни на плътната и хлебна иланг-иланг сладост да омалее. Избистреният парфюм е тогава само хубаво и чисто мускусен.



Заради


плътността му виждам, че много са го определили като есенен. На хладно наистина е по-бистър и свеж, докато в топлото може да задуши с медено превзета сладост. Във всеки случай е запомнящ се аромат и си заслужава. Универсално го прилагам, без оглед на повода. Според либретото на високия рус мъж, Naughty Alice може да е по-малката сестра, но според мен парфюмът би оценил по-зрялата кожа над 25 и състарил другата. Провокира ме да се държа внимателно и премерено и далеч не ме въвлича във флирт. Мотивира ме да издържа по-дълго преди да се уморя от деня, както той държи. Парфюмен органайзер.

Няма коментари:

Публикуване на коментар