Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

10 октомври 2011

Sensuous Noir, Estée Lauder






лансиран септември, 2010 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Woody


Не че нещо,


но си падам по шипри. Припадам си по тях много преди да науча, че са класически аромати, спрягани за трудни и много преди да чета за внушенията, че са лакмус за изискан вкус. Невинна съм по презумпция, тоест – аз ги харесвам заради други, извън изброените внушения и не се броя за внушено изискана. Шипровите парфюми са драматургични постановки, гастролиращи върху тоалетката ми от двайсетина години насам. Разпознавам ги инстинктивно по взискващото им присъствие и етажираната им в дълбочина сценична архитектура. Режисирани са като грандиозни шоуспектакли, а пък представят неграндиозни и естествени неща от природата – дъбови мъхове, пачули, зелени треви и билки, цветя, дървеса и смоли. Не са театрални, а концертни постановки със строг ред на мизансцена. Това, което най-много ме привлича в тях е, че основната - съблазняващата и прелъстяваща идея, заради която се е появил парфюмът като аксесоар - не плава като шамандура отгоре, а стои като котва на дъното. Съответно е находка само за дънни водолази и не се подмята като червен жартиер преметнат върху неонова нощна лампа. Sensuous Noir разпознах инстинктивно като шипрова постановка и го каних на шипровия си рафт два сезона, въпреки Oriental Woody от афиша на fragrantica.com. По някаква причина днес надникнах в официалния сайт на Estée Lauder. Стана ми гузно от самодоволството с което прочетох “Fragrance Type: Woody Floral Chypre”. Не казах на глас “аз казах ли ви!” само защото нямаше на кого наоколо.

Със забраната


за използване на дъбови мъхове в парфюми, пачули в изразени количества става все по-ясния белег за шипровост и изземва ролята им. В картотеката ми на парфюмен фен се оформиха двe основни досиета за присъствието му в ароматите – сладнисто-мухливо пачули като в Angel (Thierry Mugler) и Coromandel (Chanel) или камфорово-землисто като в Perles De Lalique (Lalique) и Midnight Poison (Dior). В Sensuous Noir разпознавам много пачули от трети, хибриден вид: сладнисто – камфорово. Не знам какво са вложили в patchouli prisma, с което са го описали дизайнерите, извеждам си го като нов подвид, обиращ каймака на двата основни, които познавам. И перфектно балансиран между двете усещания, които си вървят успоредно, без преплитане. Отляво мириша медоносно сладко, отдясно приглушено камфорово и дървесно, а с движенията си ги смесвам като в шейкър. Новият ми подвид пачули изземва името на парфюма. Пачули Sensuous Noir има осезаемо тамянова, нелитургийна сянка в мириса и амброва дълбочина и сладост. Сreme noir accord е друго, посочено от дизайнерите и неясно мен съчетание. Разпознавам го като креместия мирис на ароматен лилиум, с който не е добре да делиш спалнята заради упойващия, сънливо-ориенталски аромат. Действа ми хипнотизиращо и съм склонна да признавам повече неща от обикновено. Комбинацията роза и жасмин не мога да схвана отчетливо, но е тук със сигурност, ако съдя по препратките си към цветно-восъчния фон от L'Arte di Gucci (Gucci) и Soir de Lune (Sisley). Впрочем, към вторият ме препраща и медената нота, без да е пикливо-амонячна като в любимеца ми Soir de Lune. Ванилия слава богу, не откривам в буквалния ѝ стриптийз. Колкото повече съхне, толкова по-тамянов ловя аромата.

Тъмно чувствен


каквото си превеждам името на парфюма, предполага първосигнална сексуална сетивност. Sensuous обаче, може да означава и естетичен или който доставя наслада. Приемам второто за по-близко, понеже не се усещам като сексуален пеленгатор, нито емитер. В такъв случай парфюмът придобива значението на вечерно естетичен и именно такъв го усещам. Дълбок, заоблен, плътен, с явно съобщение за женственост, но кодирано интимна покана, която не предполага непременно секс в програмата. Не се пуска много настрани от мен и ми охранява интимния периметър. Ухае ми на по-женствена от Calamity J. (Juliette Has A Gun) комбинация пачули-амбра, без камàта в погледа и с цвете в косата. Има от Oriental Spicy класата на Coco (Chanel), без да е ангажиращ като него, а проточеният му остатък стои най-близко в регистъра ми до Féminité du Bois (Shiseido). Пасва към кожата като хубаво, нехидратантно мазило, което ме приплъзгва. Подхранва в дълбочина.

2 коментара:

Анонимен каза...

Моля,коментар за Jacomo for her Благодаря За страхотния блог

Ралица каза...

Здравейте, пишете пленително, даже пристрастяващо. Покрай блога Ви съвсем залитнах по посока на опияняващите аромати и всеки сезон си подарявам по някой нов такъв.
Имам молба за ревю на Amber Musk Aerin Lauder и предварително Ви благодаря! Ще продължавам да Ви чета с удоволстие!

Публикуване на коментар