Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

19 март 2011

Eau de Campagne, Sisley



лансиран 1974 г.
UNISEX
Eau de Toilette
Olfactive Group: Chypre Floral

Това


не е онова Sisley Italia SRL, което е част от United Colors of Benetton и скандализира като него света с абсурдните си реклами. Това е Sisley Paris или още Sisley Cosmetics и е специализиран бранд в козметиката. Когато Hubert d’Ornanо основава това Sisley преди повече от 35 години, аромо и фитотерапията още не са залели Европа. Малката, семейна фирма е от пионерите във фитокозметиката и естествените, висококачествени грижи за кожата. Семейство d’Ornano са потомствено свързани с козметика. Сред техните продукти има и три парфюма, които по мое скромно мнение, са знаменателни за световната парфюмерия и в частност за цветно – шипровата олфактивна група. Eau du Soir, Soir de Lune и Eau de Campagne са украшения за парфюмния гардероб на почитателите на мъхове, т.е. на цветно шипрови парфюми, какъвто съм от дълги години и аз. Eau de Campagne е особен представител на групата си. Докато повечето истински, несамозвани шипрови аромати имат официално манто и вечерен грим, този парфюм е дневен и летен. Свеж като въздуха покрай море рано сутрин, зелен като двор с подправки, елегантно цитрусов като фреш коктейл във висока и студена чаша. Освежаващото му, билково присъствие е като енергизиращ ден в реномиран спа център. А най-куриозно за мен е, колко български звучи, без да има от прочутите ни рози.


Здравец,


мъхав и сенчест и цъфнали мушката, които ми кимат от прозорци и стълбища, ми се привиждат всеки път като се парфюмирам. И дълга леха с домати, точно преди да я напръскат със син камък. Всички тези плътни, тъмнозелени и мъхести листа ги има в ароматната пирамида, но не са остри, а кадифено меки, каквито са в природата. Остри са цитрусите, почти като в одеколон и ако се оставите на минутната си преценка, нищо чудно да отпишете парфюма като мъжки или остър каиш. Аз отварям всеки път широко ноздри, за да поема и от свежите, нехимизирани цитруси и придобивам усещането, че със струя под налягане са продухали наносите в мен. Отпушват ми се сетивата и около мен очертанията изтреперват радостно и енергично. Сякаш съм си пръснала порция здраве, всеки път като посягам към Eau de Campagne. Зеленината му е тъмна и мъхава, а оттам и тръпчива. Типично за прочутият Jean-Claude Ellena, носът зад този аромат, който сам не крие и споделя предпочитанията си към солено и горчиво пред сладкото в парфюмите. Цветята от състава мога да усетя едва накрая, а преди тях се радвам дълго на зелени подправки. Описани са само пачули и босилек, а моето усещане е още за мента, естрагон и салвия. Като поизчезналите Wrigley Spearmint дъвки, преди да ги направят това, което са сега. Или още по-точно като изчезналият зелен дезодорант Fa Caribian Lemon, който се родее с настоящия по далечна и непряка съребрена линия. Eau de Campagne ляга меко като мъх на кожата, само моли за няколко минути отсрочка, в които да изпращи от здраве.



Без да

страдат от дислексия, много хора по света четат парфюма като Eau de Champagne. В много страници дори се среща с този правопис. Официалният сайт на италианското и френско Sisley не ми дават светлина върху липсващото h. Парфюмът обаче е създаден две години преди обособяването на Sisley Cosmetics, преди стълкновенията за имена и знаци с United Colors of Benetton. Във всеки случай свързвам Campagne от името с провокативните рекламни кампании на италианското Sisley. Парфюмът също провокира, а почитателките на тихи и интимни аромати биха били буквално скандализирани. Промъкнах се тихомълком в един форум само за мъже и преди да ме усетят прочетох как няколко джентълмена се жалват, че Eau de Campagne стои по-красиво върху съпругите им, въпреки, че е унисекс. Потвърждавам и аз след като го носихме на две смени у дома. Върху моята кожа парфюмът е нежен и гладък, докато върху тази на любимия мъж е по-изразено одеколонов. И в двата случая спа парфюм за здраве и прохладно настроение.

Няма коментари:

Публикуване на коментар