Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

10 юни 2011

John Galliano, John Galliano



лансиран юли, 2008 г.
Еau de Parfum
Olfactive Group: Floral Aldehyde


Бившият


главен дизайнер на Dior, ексцентрикът от Гибралтар John Galliano, изгуби глупаво своя пост в началото на годината, заради публично антисемитско поведение. Геният му се оказа от зъл тип. Изгледах няколко пъти клипа, запаметил скандалното му поведение в един бар и не вярвах, че титулуваният за най-романтичен моден дизайнер на съвремието, върнал бието от 30-те, може да се държи като лигльо. От началото на април, John Galliano вече не е фигура и в собствения си бранд. Бордът на директорите го уволни от собственото му име. Не разбирам от мода и модните му ревюта от Opéra Garnier и Gare d’Austerlitz мога да оценя само по зрелищност. За парфюми поназнайвам повече и този му първи аромат на пазара оценявам много високо. Подминах го на първо четене преди много време. Точно този е парфюмът, заради който се зарекох да не строя впечатления, още по-малко да се произнасям от инцидентна проба. Миниатюрата ми на John Galliano беше roll on с метална съчма, каквито не бях виждала. Не само не ме впечатли, но ми стори излишен парфюм. Далеч не мисля така, откакто имам големият, граничещ с кич флакон. Плътен и мистично тъмен аромат. Най-тамяновият, който съм опознавала. Ексцентричен като моделиерът, чието име носи.


Тамянът


е вид благовонна смола, добивана по особено жесток начин. Разрезите в кората на дървото се правят достатъчно дълбоко, за да го заболи и проплаче. После се чака смолата да се оцвети и втвърди, преди да се събере. Употребата и познаването му са от незапомнени, езически времена. Освен за пропъждане на зловония, ароматният му дим е считан за отнасящ молитвите по-нависоко. Нещо повече – латинското per fumum (през дим), откъдето идва всъщност думата парфюм, се свърза с тамян. За нас – ортодоксалните християни, миризмата на тамян е тази от църква и опело. Ощетени сме много - в католическа църква не мирише така. Нито в евангелистка. Запалени вощеници, тамянов дим и китка здравец е първата ми асоциация от John Galliano. Въпреки мрачната и подтискаща картина, някои харесваме тамян. За тези някои, които помним вероятно от предишни животи по-светлата му употреба е и парфюмът. Тамянът от състава на John Galliano е посочен в базовия ред, но се нанася веднага след първите минути. Разпознавам характерната копърно-анасонова миризма на ангелика от връхните нотки, но тя отстъпва много бързо. Теменужките от цветното сърце нямаше да напиша, ако не бях прочела. Не са типични тук. От дългия ред цветя в сърцевината, се усеща розата, прашна от ирисовия дъх. Прецъфтяваща, повяхнала роза, като под икона на Цветница. Лавандула и божур от състава също са вехнали върху ръката на Света Богородица, където обикновено се трупат цветята в църква. Което и цвете да усетя, всяко е прекадено с плътен, тъмен тамян. Той може и да е светъл, но нашите асоциации ще си останат такива за него. За приятелката ми, която е родена и расла в Германия, парфюмът няма църковен дъх. Най-голямата ми изненада е, че не откривам иланг-иланг в състава, като медената му нишка е непогрешима тук. И здравец си фантазирам, по логичното му подразбиране към тамян. Подсушеният парфюм се избистря от дима и остава именно медено восъчна миризма. Дълбока като геран от амбрата в състава.


Гробовен


би бил този аромат за повечето от нас и по тази причина много труден. Някак съумявам да изключа диктофона в главата ми, който ми диктува мрачните препратки и се радвам на особено характерен и плътен мирис. В много от парфюмните аромати тамянът е само отдалече прекадил, за да не лъскавеят останалите нотки, но в John Galliano е абсолютната доминанта. Вечерен и скандален би бил, ако се появя с него на ведомствения банкет. Вечерен и изискан, ако съм на неортодоксално място. Отива му хлад като от църква и минорно облекло с повече черна дантела. В списъка му с претенции е и още 30+. Иначе наистина може да погребе някой жив.

2 коментара:

morkovianka каза...

Знаете ли повече за марката ,,Любин" и за някои от нейните аромати.Четох,че през 19-ти век,кралски дворове са били ,,завладени'' от техни парфюми.

morkovianka каза...

Тамянът в този аромат,за мен е привиден.Има го,само в началото.После,до края,на мен ми мирише на вишневи костилки+роза.Парфюмът е неординарен,интересен,но бих искала да усещам повече тамян.

Публикуване на коментар