Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

13 юни 2011

DKNY, Donna Karan







Energizing Еau de Parfum
Olfactive Group: Floral Fruity

Успеете ли

да се справите с всичките идентични имена и флакони от тази точно поредица на Donna Karan и уцелите ли точно този, наградата е чудесен, енергизиращ аромат за лятото. Прочетох, че е аромат на здравец, какъвто много обичам и се впуснах в приключението. Бях като в детска игра за търсене на съкровище – попадаш на други ценности, но не е това, което търсиш. Гледаш следи, разгадаваш нишани, докато се добереш до целта. Цвят на флакона, матирано стъкло, име, кутия и прочие атрибути на един парфюм се повтарят в тази серия на бранда достатъчно пъти за да те объркат и настървят следотърсача в теб. Авантюра за хладнокръвни, които няма да изгубят търпение в разчитането на всички жокери. Сигурно затова и наградата на финала ми се стори особено сладка – не на мирис. Категорично не е сладък този парфюм. Тръпчив е на усещане за вкус, свеж и много тонизиращ. С такива характеристики има много аромати за лятото, но само DKNY предлага толкова истински дъх на здравец.



Странно



как никой не е споделил здравеца нито в ароматната пирамида, нито в мненията си за парфюма. Впечатленията за аромата във fragrantica.com, където пишат хора от цял свят, са повече или по-малко преразказ на описаните парфюмни ноти. Трима от трима българи обаче, открихме непогрешимата миризма на тъмнозелен, сенчест, мъхав и дъхав здравец. Такова е ароматното начало, като от стрити между дланите стръкове и листа, откъснати от двора. Прахът им е измит от кóсите струи на летен и цвъртящ върху опърлената градина дъжд и те са лъснали от чистота и съживени. Ако вярвам на посочените връхни нотки, илюзията за здравец се създава от комбинацията доматени листа и цитруси. Познавам точно това дуо от Eau de Campagne (Sisley), но в DKNY изпълнението е различно. Не е така остро, макар да е точно така мощно. И с цветята в ароматното сърце не съм съгласна, понеже нищо не откривам поименно. Не ми ухае на цветя, като от цветя – съхнещият парфюм ми ухае на красив шампоан. Не на сапун, на шампоан. Само на моменти и отдалеч ми припомня Alessandro Dell` Acqua (Alessandro Dell` Acqua), но ароматът тук е по-хард. Различавам може би и листата на касиса, които не ми носят плодова сладост, а плодова прохлада. И отново здравеца, който присъства почти до край, но става все по-пудрен. Напича го отново слънцето и както е влажен, лови като с магнит прах от въздуха. Базисните нотки също не разпознавам, но имам плътно усещане за подсушеният DKNY, което ще рече, че не изтънява и не прозира бързо ароматът.


Много

се впечатлявам колко стоически понася здравецът сушата и жегата. Около него в градината може да е лунен пейзаж от дълго засушаване, той обаче, си зеленее нехайно. Подобна, нехаеща за маранята прохлада, носи и DKNY. Когато изнемогвам за въздух и не помага друго, парфюмът освежава и бори усещането за лепнеща кожа. Охлажда ме и тонизира като чаша фреш. Няма други изисквания този парфюм, освен да обичате миризмата на здравец (или пък мушкато) и да я намирате за енергизираща. Чудесен и много характерен, летен, безвъзрастов парфюм, който може да се дели и с мъжете у дома, понеже е неутрален към женските извивки. Не разточва много настрани свежестта си, пази я за мен, за да не лепна нелуксозно. Парфюмно здраве.

2 коментара:

ive каза...

Имам и позлвам този парфюм още от пускането му на пазара. Ползвала съм го изключително дълго и във всякакви периоди. Единственият, в който усетих някакво...омъзване, да го кажем, беше този по времето на втората ми бременност, по-точно бебешкият, който съвпадаше и с лятото. Но там причината е ясна за всеки.
Ами и сега го казвам и бих го препоръчала с две ръце именно за горещите дни! Според мен цитрусът се усеща много ясно, но същевременно е и някак приглушен от мекотата на лилията. Дотолкова, че на моменти, след няколко часа носене, ми напомня и на липов цвят. Поне на моята кожа лесно си правя тази асоциация.
Много силен, шлейфов парфюм, с изключителна трайност. И въпреки плодовете, в жегите те не добива гнилостен мирис, а остава все така свеж.
И друго - не бих го препоръчала на жена над 40г. Поне аз така го възприемам. Докато Нилските градини, който пак е свеж летен аромат, много по-добре стои на една дама в тази възраст.

Анонимен каза...

Преди няколко дни "изцедих" последната капка. Познавам парфюма от 2003, когато го използвах за първи път. Когато се чудя "Какво да бъде този път?!", винаги се връщам към него. Ето отново съм в дилема и "на косъм" пак .... от него. За Бога, искам вече нещо ново и различно. Как може да харесвам пет парфюма при такъв избор на пазара?! помагайте!

Публикуване на коментар