Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

16 февруари 2011

Infusion d'Iris, Prada



лансиран 2007 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Woody

“...А днес идвам до Аромастилницата с идеята да се възползвам от поканата "Поръчайте си описание"
От пролетта кръжа около два аромата от Прада: Infusion d'iris и Infusion de tubereuse. Все не ми стиска да ги взема...
Приятелят ми каза че първия бил твърде студен за емоционално създание като мен, а другия бил много сапунен и ми стана любопитно какво ли ще мисли някой друг за тях. Особено разбирач с остро перо... “



Бях тествала



парфюма много преди тази мила задача от читателка на блога , но не посмях да направя описание върху двете повърхностни проби от август миналото лято. Вместо това го набавих и проучих още по-внимателно. Още повече, че междувременно бях прочела суперлативни оценки, които се разминаваха с първоначалното ми мнение за парфюма. Оказа се, че излишно съм забавила поръчаното в началото на тази година описание – мнението ми не се промени ни на йота, колкото и да ми се искаше не само заради читателката, но и заради интересните хора, които познавам и на които ароматът е любим. Както и при първоначалните тестове откривам много свежест в него, но и много мъжки нотки, които са характерни за качествен афтършейв. Чисто ухание, с ежедневна непретенциозност си остава за мен Infusion d'Iris и колкото и да търся лукса в него, който други намират, аз не успявам. Свързвам свежата му прохлада с лятото и топлото време, а сериозното му звучене – с по-зрялата възраст.


Противно

на еднозначното си име, инспирирано от стар метод за извличане на екстракт от ирис, парфюмът не ми предлага много такъв. Връхните нотки са цитрусови и макар да са скъпо обработени, ароматното начало неминуемо ми напомня за много от парфюмите, които стоят върху рафта на съпруга ми. Цитрусите присъстват дълго и практически почти до край. Не би могло да бъде и другояче, те имат най-голям относителен дял сред ароматните компоненти – портокал, портокалов цвят, нерол. Освен тях, за мъжкото звучене на аромата, виня типичния за тези парфюми ветивер, който в Infusion d'Iris е силно изразен. Смятах, че греша за него, но го намерих деклариран от дизайнерите в ароматната пирамида. Смолистите и дървесни нотки и най-вече любимия ми тамян намирам едва загатнати и недостатъчно характерни.


Съжалявам,



че не мога да оценя подобаващо Infusion d'Iris. При изобилието женствено-луксозни аромати от типа на Femme (Hugo Boss), този парфюм спокойно можеше да бъде лансиран и като унисекс. Ефирно е присъствието му вярно, не тежи и не е рязък, но ми липсва усещането за женственост. Не откривам любопитни обрати в развитието, ароматът е линейно – равнинен за мен. Мил и приятен ми е, но само защото ми напомня бузата на моя съпруг, която целувам за добре завърнал се след работен ден.


Толкова


силно се усъмних в преценките си за аромата, на фона на многото прекрасни отзиви, че реших да предложа едно по-експертно мнение, което да е от повече полза на дамата, любопитна за аромата Аз не само не съм професионалист в материята, но и очевидно съм лош референт. Какво огромно обаче беше учудването ми да прочета двата реда на Luca Turin за Infusion d'Iris, които ще препечатам тук: “Добрата новина: сравнена с другите аромати на Prada, тази композиция се държи по-добре. Лошата: не съдържа доловими естествени нотки на ирис и се усеща като сив и безличен, дървесен мъжки парфюм”. В своята енциклопедия Perfumes: The A-Z guide, известният учен в олфактивната ароматология е оценил парфюма с две от пет звезди, което освен, че е заимствано от категоризацията на хотели, означава според легендата за разшифроване: не се препоръчва. Признавам си, че бях поласкана от съвпадението на мнението ми с това на такъв експерт, но ничие мнение не би имало определящо значение за мен. Ако харесвам даден аромат, бих го носила въпреки всички негативни отзиви. Случаят не е такъв.

2 коментара:

Анонимен каза...

Натали, благодаря за ревюто :)! Наистина е ценно и любопитно за мен да разбера как се усеща от човек с парфюмен опит и омайващо красноречение.
Двете звезди не ме отказват, ще го пробвам. Вече имам 2х1.5мл от него, ако успея да се откъсна от Cabochard-а, ще му дам шанс :)

И тук има един въпрос, който не ми дава мира. Ако по отношение на външния вид давам воля на въображението си и нося каквото ми душа поиска, то стане ли въпрос за аромати се страхувам да сложа каквото ми харесва.
Има ли някаква граница, която да спазвам в ежедневието?
Някои хора имат непоносимост към силни миризми и затова все имам страх да не причиня чисто физическо неудобство на някой. Част от ароматите, които ми допадат се възприемат, доколкото разбирам, като силни и натрапчиви, най- малкото. Именно те ме безпокоят.
Какво се прави в такъв случай :)?
Ще се радвам, ако и другите читатели на блога се включат :)

Поздрави, Пепи.

Натали Никол каза...

Парфюмният етикет е по-скоро неписан,неофициален. Противник съм на догми и ограничения и нося силно присъствени парфюми без притеснение. Никога не съм получавала укорителна забележка. Подбирам за обществени места аромати, които прилягат на посланието ми за конкретния случай и най-вече такива, които познавам добре. В този метафоричен смисъл, ако парфюмът ми подразни някого,то всъщност е подразнен от мен, тъй като наистина съчетавам излъчването си с подбрания аромат. Всяка жена прави това по усет, инстинктивно и не й трябват специални познания. Изключвам само дами, които носят парфюм заради името и цената му. Непознатите парфюми разучавам насаме. Единствената препоръка, която намирам за много уместна е отново на Лука Тюрин и касае парфюмите с изразено пристъствие на тубероза. Според него такива парфюми трябва да се избягват при струпване на повече хора, особено на вечеря. Цитирам по памет: "...Poison (Dior)е причина стотици хора да намразят думата парфюм..". Познавам вече много ароматни съставки и не се сещам за нито една друга, освен туберозата, която може да предизвика истинско главоболие. В общият случай парфюмите не предизвикват алергични реакции и дори да не се харесат на околните, не могат да им навредят - това научих също от материалите, които съм изчела по въпроса.
Благодаря отново за проявения интерес към блога! Очаквай останалите два аромата съвсем скоро.
И аз като теб бих се радвала на други мнения.

Публикуване на коментар