Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

06 февруари 2011

Chris 1947, Dior




въведен 2003
Édition Limitée
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral Green


Лансиран



като лимитирано издание в съвсем ограничен тираж, Chris 1947 има по-скоро колекционерска стойност, отколкото реално потребление. Не откривам нищо ексклузивно в самия аромат, което да оправдава специалното внимание, отделено му като лимитирана серия. Точно обратно, парфюмът е младежки свеж, неотличим в купа цветно - плодови аромати. Пролетно – летен и ежедневен. Вярно, много свеж и тонизиращ, с някои интересни ароматни компоненти, но нищо, което да оправдае цената му. Според създателите, ароматът има рокендрол характер, но аз го откривам по-скоро лирично нежен и въздушен. Не чувам звуците на електрически китари и опнати жици, а на мелодична йоника.


Тръстика


и червена боровинка от връхните нотки на аромата, дават плодово ароматно начало. В състава на тези ноти са посочени и райски семена, за които не открих много, но допускам, че са семена на опиумни растения от типа на канабис. Вероятно тяхното присъствие е това, което да оправдае рокендрол рекламната стратегия. Свежо и неподсладено е усещането ми за този ароматен ред. Сред цветята от сърцевината откривам фрезията, която обожавам, но не и виолетките, нито момините сълзи. Любопитно ми беше да търся благовонното секирче, което смятах, че познавам от Edwardian Bouquet (Floris), но почти не го откривам. Още по-интересен ми се стори описания кактусов цвят в ароматното сърце. Би било първата ми среща с него в парфюмен състав, но не го долавям ясно изразен. Въпреки, че не са доминантни, тези две ароматни съставки придават все пак известна оригиналност на композицията, за жалост разводнена от едва доловима акватична нота, която не откривам никъде описана. В базисния парфюмен ред е посочен само мускус. Далеч съм от мисълта, че е само той и имам пълно разбиране за опазването на пълните парфюмни формули. Каквото и да е включено в базата на аромата, е полагано твърде скъпернически, за което говори лошата трайност.


За пореден път

недоумявам как е определена групата на даден аромат. Не само не виждам описани зелени нотки, но и не усещам осезаемото зелено присъствие на Floral Green. Цветен или цветно-плодов бих квалифицирала Chris 1947. Избраното за парфюма име, също ме заинтригува. Защо 1947? Според издиреното от мен в Мрежата, името е съчетание от първото име на дизайнера - Christian Dior и годината, в която се появява първата му колекция. Ароматът е създаден за жени с рокендрол – парти настроение, което според мен е закодираното: за най-младите. Без да имам такова настроение и без да съм сред най-младите, бих го носила и аз като ежедневен и непретенциозен вариант, стига да беше по-лесно откриваем и на поносима цена. Дотогава ще се лаская, че притежавам в колекцията си един от малкото екземпляри на парфюма.

Няма коментари:

Публикуване на коментар