Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

23 март 2011

Eaudemoiselle de Givenchy, Givenchy




лансиран 2010 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral


Една дама,


със свежо чувство за хумор и открито сърце, сподели, че този парфюм би ми отивал. При това ме познава само виртуално. Ако не ви се е случвало, няма как да знаете колко чоплещо може да е любопитството как изглеждаш парфюмно в очите на другите. Посветих неслучайно особено внимание на аромата. Eaudemoiselle е замислен от Givenchy като въплъщение на аристократичните ценности на бранда и неговия couture дух, с намек за аристократичното потекло и дизайнерските умения на основателя Hubert de Givenchy. Той може и да е обличал Одри Хепбърн и Жаклин Кенеди, но малкото парфюми на Givenchy, които познавам, са успели да ме подразнят с масовото си и воднисто - отмито звучене. Eaudemoiselle е по-различен и макар да има същият печат за масовост, е най-доброто от къщата, което съм опознавала. Ароматът, според дизайнерите, стои между традиционалното и модерното и е идеален за съвременната, млада жена. В същото време и в пълен противовес, поднесен в ретро минималистен флакон, наподобяващ одеколон от миналото и с ретро черно – бели снимки върху кутията си. Някъде са се разминали не само рекламните и дизайнерски стратегии, ами и самият аромат със своята идея. Младата, съвременна жена, едва ли ще се впечатли от този парфюм. Най-вероятно не само флаконът, ами и парфюмът ще й напомнят нещо от миналото. По-зрялата, като мен, ще бъде пък объркана от плодовата, мелодраматична намеса в цветното звучене.


Японски босилек,



мандарина и зимен лимон са посочени във връхните нотки, а ароматното начало не е сигнално цитрусово, нито зелено от подправки. То е странно и добре примесено. Иланг-иланг от сърцевината започва да сладни почти веднага като много мед в малко вода, а розата е само оттенък, под формата на тинктура. Според Francois Demachy – носът зад Eaudemoiselle, това е въображаема роза в росно утро. Добре я е обяснил, наистина е въображаема и успя да ме заблуди при първите парфюмирания, че става дума за отпечатък от теменужки. С опознаването на аромата, той стана за мен все по-малко цветен и все по-плодов и меден. Студен и мътен чай, с много мед и лимон не е много далеч от начина, по който чувствам Eaudemoiselle. Вторична медена сладост избива и в изсъхналия парфюм, а това вече го прави досаден при по-продължително носене.


Разпознах



много малка част от себе си в тази цветно-плодова медовина. Eaudemoiselle е всъщност слятото вода за млада жена, ако си преведа. Неуравновесен и противоречив ми се струва ароматът, нито съвсем плодов, нито изцяло цветен. За кратко и за разнообразие е чудесна идея, но като основен парфюм ми идва в повече неговата покъртителна сладост от плодов тип. След петото парфюмиране успях да свържа аромата най-после с друг, който ме е подразвал с такава сладост - D&G Anthology L`Imperatrice 3 (Dolce&Gabbana). Eaudemoiselle е много по-умерен, не така пискливо динен, но все таки дразнещ в дългострочен план, а и двата парфюма успяха да ме излъжат първоначално, че са по-луксозни, отколкото са. Най-любопитно ми се стори, че парфюмът има достатъчно плътност и трайност за зима и есен, което не е никак типично за цветни и цветно-плодови аромати. Повечето оценили го, го определят като пролетен парфюм, аз го намирам за достатъчно властен и за студените сезони. Ако цветята и плодоветe, но най-вече медът, ви липсват през зимата или пък това са единствените аромати, които може да носите, Eaudemoiselle определено може да задоволи гладът за тях, без да го отвее студеният вятър. Много сила приложена върху равнинна плоскост. В резултат недообмислен парфюм за приятно разнообразие.

3 коментара:

Анонимен каза...

vmarinska:

Йеееееееееее, увековечена съм в Аромастилницата на Натали Никол!!!! :)))))
Макар да съм те подвела, Натали, аз съм сигурна , че ме е заблудила първоначалната лъскавост на парфюма (който побързах да отмия) , а не досадните финални нотки ... :)

Прекрасно ревю! Поздравления!

Анонимен каза...

vmarinska:

Като чeта ревютата, ми настръхва кожата от вълнение ...

Анонимен каза...

Не съм съгласна,мисля че парфюмът е всичко друго,но не и посредствен, както го описваш..

Публикуване на коментар