Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

23 февруари 2011

Notorious, Ralph Lauren





на пазара от 2008 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Oriental Floral


Парфюм,


вдъхновен от трилър – само това ми липсваше в парфюмния гардероб. Парфюмният ми инат е особено чувствителен към всеобщо недолюбваните аромати и щом видях какъв внушителен процент са гласували против парфюма, беше въпрос на дни да го набавя. Очаквах да ме разтърсят много по-силни емоции при такава диаметрална диспозиция на мненията, но трус нямаше. Не съм гледала едноименният трилър на Хичкок (Notorious , 1946 г.), дал име на парфюма. Очаквах обаче, заплетени обрати, надвиснала опасност, сложна драма, а парфюмът се оказа лек, освежителен Cuba Libre коктейл. Три пръста ром и догоре на високата чаша кока-кола, така ме научи съпругът ми преди години да го приготвям. С много лед и резен лимон. Тази му любима напитка, забърквам с удоволствие в събота късен следобед, а и той сам си я приготвя всеки път, щом се оплаче от лошо храносмилане. Опитвам се да кажа, че познавам много добре мириса на Cuba Libre и парфюмъте е отразил слабоалкохолния аромат на коктейла. Типичен Oriental Floral, ако съдя по топлината и начина, по който се разстила и не намирам къде точно съм парфюмирала. Със забележка обаче, че цветно присъствие не откривам. В никой случай не е неприятен или отблъскващ, какъвто си го представях при толкова неодобрение. Не е и изключителен, а само различно интересен, ако нямате нищо против да ухаете на слаб алкохол. Аз понеже имам.



Бергамот
,

касис, розов пипер са връхните нотки на Notorious. Единствено касис разпознавам, синтетичен като в дъвка Hubba Bubba. Любимите ми божури и карамфили от сърцевината, се усещат като в есенция за ароматизиране на сладкарски изделия, т.е. леко подсладени и неавтентични. Chocolate Cosmos flower е посочено още в сърцевината на парфюма. Червеникаво - кафявото цвете, което би трябвало да прилича и да ухае на шоколад, е в моя нос Cuba Libre. Смятам, че то е най-присъствената парфюмна компонента, но не ми ухае на шоколад. Мускус и най-вече ирис разпознавам от изсъхналия аромат, а ванилия и пачули не засичам. Вместо тях, ме подразва едва доловима акватична нота, която не видях описана, но срещнах подобни мнения. Не точно акватична, а водниста е всъщност тя, което прави общото усещане глюкозно.


Интересен
,

без да е чак оригинален, слабоволев за вечерен, алкохолен за дневен. Не бих рискувала с него в делова обстановка: поне един от трима ще се усъмни в добрите ми отношения с алкохола и ще реши, че си лекувам нервите преди залез. Това би било доста обидно, понеже винаги изчаквам да стане шест. В пиано бар не биха ме различили с този парфюм, твърде камуфлажен би бил в такава обстановка. Почти не се сещам всъщност, къде би се вписал. Сравнително траен, със скромно присъствие . Чудно ми е, че толкова много гласове против е събрал, както ми е чудна изключително високата оценка на световен капацитет като Лука Тюрин. Най-куриозното обаче е цената му от $3,540 за бутилка в Harrods и 7-ма позиция в листата на десетте най-скъпи парфюми в света. Оценен като един от най-добрите парфюми, предназначени за Коледа. На мен ми е по-скоро безразличен. Предпочитам следобедния си коктейл във висока и студена чаша, не в парфюмен флакон.

Няма коментари:

Публикуване на коментар