Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

30 октомври 2010

J'Aime, La Perla



създаден 2007 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Chypre Floral


По-скоро плодов,

отколкото цветен трябва да бъде възприеман този шипър, ако изобщо може да мине за шипър. За да е истински такъв му липсва интензитет и дълбочина, но най-вече интрига.
С това не искам да кажа, че парфюмът няма своите достойнства, но не ги търсете сред колоритните характеристики на цветните шипри, чийто доживотен пленник съм аз. Дори към т.нар. модерни шипри ми е трудно да причисля този аромат, заради фруктозната му доминанта. Ако имах диплом за сертификатор и категоризатор, щях да причисля J’Аime към по-добрите представители на плодово-цветното парфюмно семейство. Подходящ за всеки ден, непретенциозен аромат, за жизнерадостна млада жена, която не бива тормозена от сложни философски мисли. Просто жена, която се наслаждава на живота, без излишни терзания в дълбочината на своята същност.


Сладката блудкавост


на личи плодовете от връхните нотки заглушава пипера и бергамота от този най-горен ароматен ред и създава впечатлението за повърхностност на аромата – весел и несериозен съм аз – това ми говори парфюмът при първата му среща с кожата ми. Плодовата захарност не отслабва с разгръщането на сърцевината, а напротив се усилва от добре узрели, ароматни малини. Египетски жасмин в дуо с водна лилия едва се домогват до естрадата, но все пак жасминът пее отчетливо втория глас. В базата на аромата са типичните за шиприте амбра, пачули и мускус, но са карамелизирани до неузнаваема лепкавост. С изсъхването си, J’Aime не става по-луксозен, като повечето шипри, а се услажда и услажда, и услажда, но за съжаление една аква нота анатемосва на края цялата медност.


Няма да се задържи

дълго на тоалетката ми този аромат - нищо, че съм ходеща реклама на цветните шипри. Ще го препоръчам горещо на почитателките на плодово захарните нектарни ухания заради трайността му, която е единствената черта, заимствана от шипровите аромати. В топло не бих носила J’Aime заради страх от налитащи пчели. На студено ароматът искри по – оригинално и не напомня така натуралистично за пълна фруктиера. „Обичам” – така се превежда името на този парфюм, което възприемам твърде буквално и в синхрон със самия аромат: обичам всички, не подбирам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар