Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

22 март 2011

Agent Provocateur, Agent Provocateur



лансиран 2000 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral Woody Musk




Докато


изчаквам L'Agent (2011), който е най-новото ароматно попълнение на известната марка за луксозно бельо, да стигне и до мен, извадих от архива първиия й парфюмен подпис. Блажено несведуща за ропота, който предизвиква и небивалото полярно разцепление на мненията за него, съм се парфюмирала винаги с огромно удоволствие с този аромат. Негативните оценки не биха ме развели с парфюма, но непредубедеността ми е помогнала да го възприемам необременено. Едва наскоро се зачетох в мненията и се слисах колко странно се възприема един смел, присъствен и дрезгав, несладък парфюм. Не съм съгласна нито с крайните твърдения, че е задушаващ и тежък, нито пък с посланието на дизайнерите, че е еротична заря. Вярно е, че Agent Provocateur констрастира силно на невинната си, розова бутилка, но не намирам ароматът за безсрамно еротичен, както се твърди. Дори никак еротичен, а красиво и зряло женствен. В този парфюм става дума за стилна, стържещо суха и дървесна роза, подходяща основно за официална вечер. Аз я нося с удоволствие и във всякакъв ден. Толкова е дървесна, че парфюмът за мен има характеристиките и присъствието на шипров аромат. Нещо повече - Agent Provocateur се появява в лимитирана бутилка като Agent Provocateur Diamond Dust, в която е същият аромат, с прибавени частици диамантен прах за блясък. Това лимитирано издание има абсолютно същата формула, но вече е квалифицирано като розов (от роза) шипър от Лука Тюрин. Не виждам как може да бунтува духовете този прелестен аромат, но е факт. Правя си извода, че референтното ми мнение в случая не може да е критерий, понеже съм пристрастна към шиприте.



Шафран


и магнолия са описани във връхните нотки на парфюма. Усещането ми е за съвсем друго – за кориандър и розмарин, които дават особен дъх, като в качествените бои на художник, с които е напоено ателието му. Мароканска роза и египетски жасмин са в сърцевината, а тази комбинация си е най-типична именно за цветен шипър. Парфюмът ми напомня за кратко L`Arte di Gucci (Gucci) и Soir de Lune (Sisley), без медената сладост на розата в тях и с много по-модерно и енергично звучене. Ветивер и гардения има още в средата, но аз не ги отличавам поотделно. Възприятието се слива в дървесна, подсушена от маслеността й роза. Мускус, кедър и амбра има в базисния ред на Agent Provocateur, а аз намирам още дървесина. Стреснах се като прочетох, че е толкова дървесен, че напомня купчина току-що разпечатана офис хартия. Точно така ми ухае и на мен. Изсъхналият добре аромат, в който розата се е оттеглила в покоите си, свързвам безпогрешно с Narciso Rodriguez For Her (Narciso Rodriguez).


Стилен



и особено луксозен е за мен Agent Provocateur. На моменти имах чувството, че чета мнения за друг парфюм, толкова абсурдни ми се струваха сравненията. Инстинктивно ми се прииска да викна и да моля всички, които са гласували против парфюма да му дадат нов шанс, но егоизмът ми надделя и реших, че само печеля от нехаресването му. Все пак бих молила всички почитатели на шипрови аромати и на роза да пробват отново парфюма, ако не е успял вече да ги разтърси. Имам усещането, че с всяка следваща бутилка, която съм купувала, го реформулират тайно и все по-близко до цветните шипри. Оригинален парфюм, сред най-любимите ми, с присъствие и тежест. Клас А.

4 коментара:

Ivedea каза...

Много благодаря за описанието на точно този парфюм! Усещането ми за него напълно съвпада с вашето!Напомня ми точно на Соар де Люн в началото,вероятно са точно онези нотки, които ме карат да си мисля , че съм се напръскала с шипров аромат! И да, кориандър и розмарин, не друго, а точно тези подправки, преплетени някак в цветята - ту изплуват, ту са някъде из вътре, в този класен букет, декориран в целофан (старомодна практика от детството ми) и амбалажна.... А колкото до офис хартията - пак много близо до моята първа асоциация и тук пак ще спомена парфюма на Сисли. Когато се пръскам с Агент, 5-та минута и часове след Соар де Люн на кожата ми, си представям точно кашон, вероятно вътре са всички цветя, много силно тиксо и внезапно отлепване и онзи силен, леко дразнещ шум от разкъсване на стреч и прах-лепило, който се отделя...И понеже четох също мнения за този аромат, срещнах сравнение с удар, шамар - е, вероятно точно това е то, което те кара да стиснеш леко зъби и да изчакаш развитие.
Как се стигна до покупката му? Имам навика на ползвам сапуни за ароматизиране на бельото си и в едно от чекмеджетата стои "Уайт магнолия". Влюбена съм в това ухание и така намерих съответния парфюм - усещам цветето и в него, точно в началото, както е по пирамида. И плътността на аромата е точно като тази от дрехите плюс специалните подправкови и лепилни-смолисти-дървесни нотки.
Спокойно мога да го нарека "подписен парфюм". Парфюм за времето между зима и пролет, за особени дневни настроения и специални вечери. Много характер в него, силно присътвие - да.

Анонимен каза...

Здравейте, не съм сигурна оттук ли става "поръчването", но много ми се иска да чуя вашия коментар за Nocturnes de Caron. Този парфюм ми се струва много интригуващ,тревожен и ми навява асоциации, които не мога да анализирам. Имам чувството, че вие можете да го направите.
Благодаря предварително и поздрави,
Ани :)

morkovianka каза...

Поръчах този парфюм без тест-изобщо не знаех как мирише.Оказа се,че много напомня на Narciso Rodriguez FOR HER,може би с 1 идея повече мъхове.Четейки Вашето описание,очаквах съвсем друго нещо,но всъщност съм доволна от ''поведението'' на Агента.Много женствен и класен.Най-вече класен.

Анонимен каза...

На мен този парфюм ми напомни за едни дървени цилиндърчета за съхранение на мускалче с българска роза,като розата се е разляла и остро се е вкопала и напоила дървото.Може би,защото това съм го мирисала като дете и веднага си помислих,че ми е ретро

Публикуване на коментар