Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

11 март 2011

Poison Tendre, Dior




лансиран 1994 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral


Можело,


можело значи да има красив туберозен парфюм. И деликатен. Не е за вярване, че това измамно миловидно, бяло цвете е белязало цяло едно поколение парфюми от 80-те до 90-те със своята фаталност и е станало причина много хора да намразят думата парфюм. Обаче е факт. Poison (Dior), LouLou (Cacharel), Carolina Herrera (Carolina Herrera) са имена, от които ми призлява преди да съм отворила капачката. Ако и вас ви е хващала за гърлото деспотичната тубероза от тези парфюми и сте се гърчили като мен в тежката й хватка, ще може да оцените огромната разлика, която поднася Poison Tendre. Първо реших, че словоредът в името е объркан във fragrantica.com. Всички парфюми от линията Poison носят отпред своята разновидност: Pure Poison, Midnight Poison, Hypnotic Poison. Не и този. Претърсването ми показа почти равен брой страници, в които ароматът се среща като Poison Tendre, колкото и с Tendre Poison. Официалният сайт на Dior мълчи подозрително по въпроса – само и точно този парфюм липсва в разказаната история на серията Poison. Примирена, че не мога да черпя информация от първоизточник, реших в крайна сметка, че парфюмът е нежна* версия на първоизточника Poison (1985). Такова е и впечатлението, което оставя в мен, понеже тази крехка версия интерпретира най-известния парфюм с тубероза, без да измества фокуса от нея. Ама пък каква е тук туберозата.


Парадоксална



наистина – чаровна и отровна едновременно. Веднъж и аз да попадна на правилно анонсирано послание на дизайнерите. Така нежно е гримирана, че почти забравям за демоничната й сила. Почти. Не е нужно да съм специалист по парфюмна психология, за да се съглася, че ароматът е с посвещение към дамите с миловидна външност, зад която се крие неподозирана сила. Тубероза се нанася още с отваряне на флакона, нищо, че във връхните нотки са посочени палисандър, цитруси и asafoetida. Това последното е смола с миризма на чесън, която се употребява в медицината и при готвене, както се оказа. Срещам я за пръв път в парфюмна пирамида, но не съм сигурна, че я разпознавам. Чесън буквално няма, разбира се, но ароматното начало е като него фитонцидно и най-вече възпитано туберозно. Вместо да се усилва в сърцевината, туберозата заглъхва и ми дава възможност да усетя и роза, фрезия и мед, при това на прекрасен, нежен крем. Нечувано великодушие от нейна страна – обикновено в парфюм с ясно изразена туберозна структура всичко друго попада в епицентъра й. Нещо повече – след трийсетина минути просто я няма, изчезва мистериозно и остава фин бял букет. Амбра и хелиотроп надделяват в базисните нотки, а остатъкът е деликатно женствен и кремообразно благ.



Впечатлена


съм от Poison Tendre и го намирам дори по-приятен за носене от Mahora (Guerlain), в който туберозата е добре опудрена, но сериозна. За разлика от него, Poison Tendre е по-цветен, по-пролетно ведър. Има качествата и на по-официален парфюм, но го свързвам основно с ежедневието на млада и чаровна дама, чиито мисли са гальовни. Категорично най-красивият аромат с ясно изразена туберозна нота ще остане за мен Poison Tendre. Парфюмът отдавна не се предлага, но все още може да се открие. Цената му не остава от най-разумните, понеже очевидно липсва на много дами. Разбирам ги напълно, особено ако са почитателки на тубероза, а парфюмите от 80-те им идват свръх и мега. В Poison Tendre, това цвете е с нов и модерен имидж. Шик тубероза.
____________________________________________________________________________________
* tendre(фр.) нежен, смекчен, омекотен

2 коментара:

Анонимен каза...

Благодаря за прекрасното описание на един от най-любимите ми парфюми!!!!

allexa27

Анонимен каза...

Благодарности за вдъхновеното представяне на мой любимейш вовеки веков парфюм ! И аз съм от редиците на опечалените от изчезването му .....Още си пазя последното си флаконче и си го подушвам носталгично от време на време ....Как мислите , кой друг от съществуващите в момента на пазара парфюми се доближава до това Нежно ухание ?

Публикуване на коментар