Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

18 март 2011

Perles De Lalique, Lalique






лансиран 2006 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Chypre Floral


Аз толкова


камфор в парфюм не бях помирисвала, а повярвайте ми знам какво говоря. Преди да го опозная смятах, че Neonatura Cocoon (Yves Rocher ) e най-камфоровото пачули в парфюмерията. Сега имам нов фаворит. В моето семейство не се вярваше на антибиотиците и камфоровият спирт беше настолното лекарство на баба ми за почти всички болежки, но най-вече за многобройните ми ангини. Компреси и разтривки с този пенкилер ме ужасяваха истински, понеже с дни носех миризмата не само в носа си, ами и в училище. Срамувах се небивало, но срещу желязната логика на желязна жена не се спореше. Perles De Lalique ме връща 25 години назад в златния век на камфора в домашната аптечка, но вместо да го свързвам с лошата част от спомените, той ми връща само добрите. Ексцентричен парфюм за ексцентрична дама. С удоволствие бих скандализирала някое вечерно събитие, на което хората не стоят седнали на редове, а шарят наоколо. Бих застанала близо до отворен прозорец или врата, така щото струята да повдига парфюма ми и бих наблюдавала повдигнатите въпросително вежди.


Камфорът


ме блъсва още с отваряне на парфюма, нищо че във връхните нотки е посочена само българска роза. Четох, четох мнения за парфюма на четири езика и се усмихвах заклятнически. За хората по света тази роза е пиперлива, подправена, дървесна или медикаментозна. А тя е толкова силно камфорова, че не е останала роза, но пък и едва ли другаде по света познават камфора като самолечение, колкото нас. С другото обаче съм съгласна: щом премине първата вълна, ароматът поутихва и става пудрено ирисов. За кратко само и тези, които прочетох, че си взимат въздух преди да се парфюмират и изчакват да премине камфоровата вълна, имат време да подишат отново. Около мен ароматът става различен, но върху кожата проучван е камфорова експлозия с нова сила. Чакам със стаен въздух, като в детството ми, кога ще ми пламне кожата и ще захленча умолително да махнат компресите от мен. Не пламвам, разбира се. В Perles De Lalique е не самият камфор, надявам се, а пачули, което го наподобява. Почти не усещам любимите си мъхове, нито пък ветивер. Нищо друго не усещам и не различавам, колкото и да се вглеждам. Едва остатъкът след няколко часа става дървесен и особено луксозен. Всичко това изглежда другояче, ако нося често парфюма. Perles De Lalique зазвучава по-меко и пудрено цветно и ако обновявам често. Забравя ли го за дни, камфорът в него отново влиза в главната роля.



Парфюмът



печели наградата на дамското списание Marie Claire за най-добър парфюм през 2007. Бих го отличила и аз като характерен съвременен шипров аромат. Оригиналното му и смело, несладко звучене може да се стори стряскащо. Изненадах се, колко много одобрителни гласове е получил. Аз също го харесвам, но съзнавам, че е труден за носене аромат. Осезаемо присъствен е, макар и не тежък. Дори въздушно олекотени, прерязващите пачули ноти са дръзки и ексцентрични. По-скоро зимен и вечерен, отколокото друго. Оскар за най-камфорово пачули.

4 коментара:

Анонимен каза...

Парфюмът е уникален,колкото и изтъркано да звучи това!Той е за жени,които няма да ги е страх да ги питат,на какво миришат.ТОЙ е и е АНТИ ТОЙ,сам срещу себе си...


Не казвам,че го разбирам,а че страстно ме привлича!

morkovianka каза...

ПОДПИСВАМ СЕ ПОД ГОРНИЯ КОМЕНТАР-morkovianka
(не знам защо е публикуван като ''анонимен'')

Анонимен каза...

След дълго четене по форум и след като попаднах на тези редове за Perles De Lalique, Lalique , в крайна сметка реших да го взема, защото стигнах до извода, че вероятно в него има нещо уникално, т.е. - не е като другите парфюми.
Дойдох да напиша тези редове за четящите след мен. Парфюмът наистина е магнетичен. При мен този камфоров мирис го няма, вероятно кожата ми откликна на розата веднага, но това което остава после...не мога да опиша точно с думи, невероятно е - далечен полъх на луксозен тютюн примесен с уханието на розово поле сутрин преди зазоряване. Препоръчвам го горещо на всички дами с нестандартно мислене и отворено съзнание :)

Unknown каза...

Щастливи сме да обявим, че от 2018г gourmethouse.bg е листван в сайта на www.lalique.com като официален партньор за България. Внасяме също техните парфюмни свещи и дифузери, както и бижута. Цените са като в сайта на Лалик.

Публикуване на коментар