Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

18 април 2011

Eau des 4 Reines, L`Occitane en Provence




Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral


Имало



едно време, един благородник в Provence - най-пасторалната и слънчева част на Франция. Контът на Forcalquier бил благословен с четири прекрасни дъщери. Те били красиви като своите любими рози – розата от Grasse, българската роза, мароканската роза и турската роза. Всяка от четирите красавици се омъжила за крал и Forcalquier се сдобил с четири кралици – Marguerite, Eléonore, Sancie и Béatrix. Тази легенда ни разказват от L`Occitane en Provence чрез парфюма. Четирите любими рози на четирите кралици са смесени в Eau des 4 Reines, заедно с живителни плодове. Когато отворих капачката на моя флакон за пръв път, не знаех историята на парфюма, но той материализира в съзнанието ми онези аромати, за които само съм чела как благородните дами от миналото, парфюмирали кърпичките си. Или за парфюмните соли, които са им поднасяли под носа, когато прималеят. Нещо точно такова, прави от Eau des 4 Reines класически аромат, а не класически парфюм. Не го усещам като другите парфюми с роза, а като розова вода. Лазурно чиста, много енергична и жива.



От четирите


рози, познавам единствено българската. Сигурно затова и нея намирам най-осезаемо в парфюма. Не като маслена роза обаче, а като оросена и мека на допир, току-що събудена. Откакто се сдобих с професионален фотоапарат, дебна такива рози, за да заснема бисерните капки по тях и като снимам, ми се прищява да надигна чашките им и да си пийна от тази вода. Такова желание ме напада и с този парфюм. Освен кадифените на допир рози, различавам и касисът, описан в състава. Дали е точно касис, всъщност не знам, но е естествен и нехимизиран, живителен плодов сок. Различавам и виолетките, а това е първият аромат в който ги виждам съчетани с рози, без да си пречат и засенчват едни други. Все пак основната тема в парфюма остава розовата.


Харесвам


розите в парфюм, а тази тяхна интерпретация е особена. Не е специална и не прави парфюмът уникален, нито модерен. Не е и ретро неговото присъствие, поне за мен. Изцентрофугирана е тежката масленост, която иначе увисва във въздуха; дъхът на розите е прохладен, не зноен. Имаше в детството ми розова вода, която ухаеше точно толкова кристално и живо. Тази е първата ми среща с аромат на L`Occitane en Provence и им повярвах безусловно, че се държат към естествените съставки. Това за мен не е атестация за качество по подразбиране, понеже повечето такива парфюми са нетрайни. По-скоро харесвам пасторалната представа, която съм изградила за Прованс и която този парфюм допълва – бухнали кошници с цветя, изрисувани ведра за мляко, опаковани в зеленина къщи. Хубав ежедневен парфюм, за почитателите на роза. Звънлива роза.

2 коментара:

Атти каза...

Благодаря за красивата приказка. За мен винаги с този аромат ще оживява гостуването ми при теб с всички вълшебни спомени.
Бих искала да си поръчам едно твое вдъхновение по темата Insolence :)

Натали Никол каза...

С огромно удоволствие и присърце приемам предизвикателството Insolence (Guerlain) като твой вечен любимец. Звънливите рози от Eau des 4 Reines напомнят и на мен за твоето гостуване, което беше толкова кратко, но пълно с прекрасни изживявания. Ех!

Публикуване на коментар