Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

08 март 2011

Flora by Gucci Eau de Parfum, Gucci



лансиран януари 2010 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Floral


Понеже



съм пропуснала Eau de Toilette изданието от 2009 г. със същото име, реших да заложа направо на новата версия, обявена като по-интензивна, по-дълбока и богата. Изкусителна също, според дизайнерите. Открих само добър стандартен аромат, некреативен и неадресиран. По-точно изгубил се между цветята и плодовете, като нито едните, нито другите е представил в по-интересен или оригинален ракурс. Универсален парфюм за офис асистентка, чиито умения не бива да засенчват по-високо стоящите в йерархията – така мога да преразкажа Flora by Gucci Eau de Parfum. И от такива аромати има нужда, особено ако искам да остана анонимна в множеството. Няма да ухая посредствено, само няма да се вклинявам или изпъквам. Ще съм в чиста и изрядна униформа, без завъртулки по мен. Парфюмът ми действа като калъп – придава стандартна форма на мислите и излъчването ми. Действам съсредоточено, но механично. Въображението ми рудиментира и няма нужда да съм различна. Удобно е, без да е комфортно, това усещане.


Вярно е,



че флора се отнася като понятие за всички растения, но по-често го свързваме с цветя, отколкото с плодове. В този смисъл си останах леко разочарована от парфюмния аромат. Не знам как любимите ми божури от връхните нотки се нанасят в плодов аранжимент, но това не са и придружаващите ги цитруси. Далеч по-слабо овкусено, лактозно и блудкаво плодово остава ароматното начало. Всъщност, досещам се. Този вкус трябва да избива изпод османтусовите нотки в сърцевината. След като го опознах почти в моноароматна форма с Osmanthus (The Different Company) и Raplh (Ralph Lauren), този храст прибавя все по-прасковен оттенък в ароматите, в които го срещам. Нежен и приятен е мирисът му, дори много, но си остава за мен нелуксозен. Розата от ароматното сърце се е загубила в неговото отражение, но все пак Flora by Gucci Eau de Parfum става по-красиво цветен с изсъхването си. Пачули и розов пипер от базисните нотки ми остават недостатъчно характерни, за сметка на топло сандалово дърво.


С всяко


следващо парфюмиране, откривам все повече паралели с Raplh (Ralph Lauren). Там обаче има и искрящи фрезии, които тук липсват. Приликата между двата аромате е все пак осезаема. Flora by Gucci Eau de Parfum не е така пролетно оптимистичен, а по-скоро всесезонно цветно монотонен. Добре матирано и хубаво приглушено е присъствието му, но нехарактерно. Нещо ми се губи и това нещо е идеята на парфюма. Когато гиганти като Gucci страдат от криза на идеите си, по-идейно би било да възстановят L`Arte di Gucci, отколкото да емитират поредният униформен парфюм. Клиенти като мен, ще са далеч по-признателни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар