Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

25 май 2011

Joseph Parfum de Jour, Joseph




лансиран 1985 г.
реформулиран 1997 г.
Еau de Parfum
Olfactive Group: Green Floral


Чак пък


най-божественият аромат – си помислих скептично като прочетох за този парфюм. Не вярвам никак – смърморих още наум и след два дни любопитството ми взе връх над скептицизма. Права съм била – беше доволната ми реакция като пристигна флаконът с плуващо лице в него. Красив определено, но чак пък най-божественият. Не ми се струва редно да степенувам това прилагателно. Или е божествен или не е, но не е по-малко или повече такъв. Божествен е. Казвам го със сигурност, след като го опознах. Прозрачно чист, но не невидим. Осезаемо модерен и луксозен аромат без ударения върху женски извивки, а заоблен сам по себе си. Изобщо не мога да кажа на какво ухае. Парфюмира със съвремие и е сред най-красивите образци за минималистичната представа за женственост, към които числя още Not A Perfume (Juliette Has A Gun). За разлика от него, Parfum de Jour няма нужда от напъване за да бъде схванат. По-отчетливо е не само присъствието му, но и идеята му за елегантност и чистота. Сред парфюмите е, заради които искам да въведа по-нови думи в езика, понеже обичайните ми се струват поизносени от употреба.


Гледам


описаните в perfumeintelligence.co.uk нотки и чак не ми се вярва. Жасмин, роза, зюмбюл, иланг-иланг, момина сълза върху основа от сандалово дърво и амбра. Как пък една от тези нотки не ми се представя във вида, в който я познавам. Не мирише на рози и цветя по обичайният начин този парфюм. Ухае на скъпата ни представа за тях. Единственото, което все пак се разпознава е жасмин, в най-красивото му възможно превъплъщение. Олекотен, фин, диетичен жасмин, овкусен прекрасно с чудни подправки, които не разпознавам. Parfum de Jour е съвсем леко горчив в началото, а горчивината се усеща като боцкащи иглички. Заради това ароматно начало за малко да отпиша парфюмът. А то трае секунди само, докато се разположи комфортно. Зеленото в състава, заради което е олфактивизиран като Green Floral е преносно, не буквално и идва от жасмин, не от треви. Фино и млечно резидаво е усещането, като в скъп, модерен тоалет. Съкращавам аромата до най-луксозния жасмин, който ми е попадал след Envy (Gucci). И усещането е идентично, но тамошният жасмин е опудрен, а тук е натюр и е бистър. Идеално балансиран, без ужасяващата и натрапчива блажнина на концентрираното жасминово масло, този жасмин съхне особено дълго и особено красиво. Млад е и е млечно нежен. Нито сандаловото дърво, нито амбрата се долавят поотделно в подсушения аромат. Бих заложила повече на мускус отколкото на тях, независимо, че го няма посочен,.


За такава


умерена сила на присъствие, каквато има, Parfum de Jour показва завидно добра трайност. Очаквах, че ще е поредният олекотен и мъглив аромат, като повечето такива красавци, но не е. Не опустошава радиусът около мен наистина, но ме следва отдалеч и ме обозначава. Усещам го без лупа на носа, усещат го и се дивят и другите след мен. Joseph е английски и популярен, моден бранд на дизайнера Joseph Ettedgui. Парфюмът е сътворен по негово задание от Penhaligon's. Първоначалната версия не познавам и вероятно освен в музей или при колекционерите, няма къде да видя металната фласка с кожен калъф в която е лансиран през 1985. Настоящият минималистичен флакон е дело на Teresa Roviras и прилича на всички останали, изчистени нишови флакони. Такъв е и ароматът вътре. Плуващото лице е вдъхновено от обич към черно-белите снимки. Трудно мога да си представя сбърчен нос, дори най-претенциозният, срещу такъв умерен и изчистен източник на лукс и елеганс. Ако съдя по името, парфюмът би трябвало да е типично дневен. Той е обаче всякакъв – дневен, вечерен, неангажиращ и ангажиращ. Няма да ме изложи в никой от парфюмните случаи. Ексклузивен жасмин.

2 коментара:

Анонимен каза...

според мен този парфюм е мъжки. луксозен, брит, стилен мъжки парфюм.

Натали Никол каза...

Ай, интересно. Нито веднъж не го усетих като мъжки. Точно обратното - особено нежен и дамски. Всъщност най-нежният жасмин, който ми е попадал ведно с Envy Gucci. А познавате ли лично аромата? Би било хубаво да съберем повече и по-подробни мнения за него. Поздрав.

Публикуване на коментар