Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

28 ноември 2010

Truth, Calvin Klein




лансиран 2000 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Woody


Черно бяла,

недоукрасена откривам истината в този флакон. Класическо, неозахарено ухание за ежедневна употреба, без оглед на повода, но с уклон към по-значимия такъв. Не мога да си представя касиерката зад лентата в супермаркета да се парфюмира така за работа. Значително по-ясно кристализира образа на секретарка, която поднася кафето така, сякаш ратифицира международна спогодба. Всичко в нейното поведение, точно както в това на парфюма, говори за компетентност и строга професионалност. Няма покана в това поведение, въпреки, че е вежливо приятелско. Свежите нотки от аромата маскират само тихата му умора, както гримът първите мимически бръчки на неговата дама.


Окосени детелини

са превзели връхните нотки на парфюма и всеки път ме карат да го възприемам като зелен, а не ориенталски. Някой ги е окосил точно в най-жежкото слънце и те завехват веднага щом докоснат земята. Точно толкова бързо се изнизва зелената свежест от ароматното начало. Следват мокри дървеса и безвкусен бамбук, който обичам да слагам в авангардните си салати за хрупкавост, но не и за вкус. Истинска красота идва след нанасянето на божура и мимозата, за жалост бързо задавени от сандалово дърво. Точно него обвинявам за недостатъчната луксозност на парфюма. Твърде е разпространено, за да е самостоятелно някаква ценност.


Не е посредствено,

но не е оригинално това ухание за да ме възторгне. Заучена композиция, без крила на въображението – така ще окачествя формулата на Truth. Интересът ми към този аромат се изчерпва с настоящото описание, което правя най-вече с цел да не повторя покупката си. Почитател съм на дървесните нотки, но в Truth те не са смолисти, а лепкаво влажни и неспособни да лумнат огън. Тлеещата жарава, която опитах да пресъздам със снимката си, е все пак усащането ми за парфюма. Може би в друг живот ще се познаем.

1 коментар:

Unknown каза...

Унникален. За него получих следния коментар: след цял потен летен ден в таксито шофьорът ме попита дали се прибирам или излизам...ухаело на пролет и сякаш сега излизам от банята. Бях с Truth.

Публикуване на коментар