Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

27 февруари 2011

Laura Rosé, Laura Biagiotti



въведен май 2009 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group:
Chypre Floral


Поредният


парфюм, посочен за цветен шипър, който не намирам за типичен такъв. Този път обаче, с много от характерните елементи и почти шипрово звучене. Почти. Laura Rosé е наследникът на Laura (1994) и дори споделят един и същ флакон в различни цветове. За разлика от предшественика си, новият аромат няма нежно и ефирно, а енергично и плътно присъствие. Теоретично, би бил недискретен за деловия офис. Шумен ми е и за времето за почивка и това, което посвещавам на семейството. Спортно елегантен би му отивало като определение. Не бих посегнала и при официално събитие към флакона, губи ми се една унция лукс и две тържественост, за целта. Аплодирам старанието да осъвременят както идеята за цветен шипър, така и розата с този парфюм. Резултатът е безвъзрастов визов режим и почти quatres seasons приложение. Трудна роза, различна роза. Ако не намерите розата, ще намерите младо, шуптящо розе. Името може да ви подведе, ако не внимавате в ударението, но всъщност става въпрос за розе, не толкова за роза.

Познавам


сравнително много парфюмни интерпретации на роза, понеже я търся и харесвам в парфюмния състав. Тази не се вписва в резонните описания. Не е кадифена, червена, мистична, прашна, пепелна.....бяла, кремава. Тази е различна, макар и не съвсем специална. Динамична, своеволна, подострена с цитруси, касис и много пачули е тъмнорозовата роза от Laura Rosé. Харесваше ми цитрусовото начало, но само при първите две парфюмирания. С всяко следващо, започвах да разбирам все по-добре мнозинството гласували против парфюма. С всяко следващо, разпознавах безпогрешно много химичен касис, като в литрова бутилка Granini сок от касис. И розата, и фрезията от сърцевината, някой жалостив е потопил в такава бутилка, понеже е нямало вода във вазата. Спасил е цветята от увяхване, но не и аромата от елементаризиране. Не спират да излъчват това, което са поели розите и фрезиите, но стават в даден момент много интересни. Признавам го дори аз, която недолюбвам плодовото присъствие в парфюма си. Подплатени с много пачули, без камфоровия му оттенък, розата и най-вече фрезията висят дълго и дръзко във въздуха около мен.


Този

параграф бих искала да изпечатам с главни букви. Според компютърния и форумен етикет, това би било равносилно на крещене. Аз искам именно да изкрещя, но не съм сигурна, че с главни букви, това, което ще напиша, ще бъде открито от претърсващите машини. Ако някога, някой претърсва като мен, наопаки и напосоки за един аромат от миналото, който се наричаше Aktion, то искам да може да открие този текст. Laura Rosé е не просто близо до този аромат, ами го е изкопирал от архива. Aktion беше дезодорант, в розово-бананов флакон с черни, мрежести черти и черна капачка. Не помня как стигаше до нас – дали през опосканата магазинна мрежа или чрез уморените амбулантни търговци от бившата Източна Германия или Полша или...Най-вероятно от бившата DDR, заради правописа*, който помня. Ако сте попаднали тук, търсейки Aktion аромата, не е случайно. Оставям този нишан, за да знаете, че уханието съществува с новото име Laura Rosé.


Трудна роза,



различна роза, форсирана с плодове и фрезии, всъщност розе. Нека не ви стряска, че възкресява дезодорант отпреди почти 20 години. Той затова беше дезодорант, понеже беше млад, свеж и енергичен. Харесвах го тогава, харесвам го и сега с новото му име. Останал си е непокорен. Той си е същият, аз съм се променила. Роза, но повече фрезия.

___________________________________________________________________________________

* die Aktion (нем.); action (англ.): действие

2 коментара:

Анонимен каза...

Парфюма е направо страхотен! Много ми харесва! Аз му викам цветен и остър, много забележим. Да, по-скоро е спортно-елегантен. Бих се изразила по следния начин - не е лигав и нежен. Прекрасен е! Поне според мен. И на мен ми напомня на нещо, което съм мирисала преди 15 години поне. Беше дезодорант, но не си спомням как изглежда или как се казва. Не знам защо ми се върти из главата някаква червена рексона, но не от сегашните. Въобще дизайна и начина, по който изглеждаха рексоните тогава е много различен е днес. Парфюма е супер!

Деси каза...

"Ейвън" имат копие на аромата - "Passion Dance". По-остър и натрапчив, интензивен аромат е.
Дълго време бях почитател на Страстния танц и съвсем случайно след години две капки Laura Rose разкриха кое е оригинал и кое - копие.

Публикуване на коментар