Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

14 март 2011

Fleur de Corail, Lolita Lempicka




лансиран юли 2008 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Floral


Идва лятото,


лятото, детска мечта и с игрите, с игрите владее света. Така се пее в онази мелодична, оптимистична песен, а Ваня Костова навиваше на ролки а-тата, както само тя може с плътния си глас. Рефренът ми влиза всеки път в ушите, щом се парфюмирам с Fleur de Corail. Интересен за лятото аромат откривам в този флакон с морска тематика. Интересен, понеже не експлоатира известната цитрусова хладина и свежест по обичайния начин и звучи различно от разхлаждащите, типично летни парфюми. Откривам слънчева чистота в аромата, която го усмихва и му рисува момичешки силует. Няма да се откажа и аз от лятното му настроение, но при първа възможност ще го подаря на сестра ми. Струва ми се, че върху нейните по-крехки години, Fleur de Corail ще стои като къдрава рокля, ушита от морски вълни, с бие на подгъва в цвета на топъл пясък. Нежно и непретенциозно облекло, със закачката от набраните волани.


Лятото скача


в големия вир, после потъва в небесната шир – продължава песента и ми рисува Fleur de Corail. Връхните нотки, които са цитрусови, са майсторски и нежно посолени, колкото да ме препратят към морето. Няма я острата цитрусова жлезистост, грейпрутът е подсолен и омаломощен. За какво друго, освен за лято, да приглася и тропическата сърцевина на парфюма, в която са орхидеи и франджипани. Франджипани или Plumeria ми е познато от онези традиционни за Хавай леи огърлици, с които те закичват за добре дошъл и за добър час. Пищна гледка и по летищата на света – вратите се отварят и бликва шумна и пъстра тълпа загорели туристи, накичени с тези огърлици посред зима. Ефектът на завист, който произвеждат върху зимната публика няма да е от нетърсените. В парфюма за жалост, тази лятна огърлица усещам химична. Независимо, че ми напомня козметично масло за след слънце, ароматът остава чист и прозрачен. Мускус и амбра от базисните нотки не намирам буквално, а сигурно са там и дават нежно чувство на изсъхналия парфюм. Откривам обаче и ванилия – лятна сестра на L de Lolita Lempicka (Lolita Lempicka), без тютюневия оттенък, но присъствена.



Ето го лятото,


тича пред нас. Ранно слънце и ясно син въздух ми носи Fleur de Corail. И още небрежна елегантност върху лятно настроение. Ароматът му не е мощен, а пада леко и почти дезодорантно, но с отлична трайност. За мен е лек бриз. Сладнее след соленичкото начало, а сладостта му е химична и ванилова. Все пак приятна. Помирисвала съм сух корал и ми се струва, че подбраното име подхожда чудесно на аромата. Малко водорасли, топъл пясък и натрошени мидени черупки. С удоволствие ще подаря това коралово цвете на едно лятно момиче, да го забоде в косата си. Ще му отива.

1 коментар:

Анонимен каза...

здравейте
Възхищавам се на способността, която притежавате за толкова прецизно и завладяващо описание на парфюмите. Браво!
Моля за мнение относно Ysatis на Givenchy
БЛГД

Публикуване на коментар