Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

19 февруари 2011

Royal Pavillon, Etro



лансиран 1989 г.
Еau de Toilette
Olfactive Group:
Woody Floral Musk


Кралски павилион


наистина. Право в двора на някой от многобройните Луи. Къдрави перуки и огромни рокли с кринолин, под които съмнителната чистота е добре укрита, разхождат още по-съмнителния си морал из Версай. Само такава една свръхтежка, обсебваща миризма на суров жасмин може да заглуши разядените нрави и издевателствата, с които свързвам това време. Отказвам да приема, че парфюмът има друга, освен музейна стойност. Отказвам да си го представя носен с днешна дата, дори от най-зрелите почитатели на парфюмни аромати. Отказвам да ме превръща в придворна матрона без права върху собствената воля и без душ кабина в покоите. С една дума, този кралски подарък го отказвам и избирам гилотината за дързостта си да откажа кралско благоволение.



Жасмин


съм свикнала да виждам в сърцевината на ароматните пирамиди. В Royal Pavillon той ме посреща още с отваряне на флакона и докато ми се усмихва лицемерно, ме хваща за гърлото. Суров, студено пресован жасмин е тиранинът в този парфюм. Ако сте попадали на чисто етерично масло от това измамно миловидно цвете, значи се сещате за какво говоря. Диктатурата му в Royal Pavillon е по-безмилостна и от Краля Слънце. Той поне е покровителствал изкуствата. Великодушие, което жасминът отказва на останалите цветя в парфюма. Дори кралицата роза е в унизително подчинение, какво остава за по-дребните благородници като иланг-иланг, виолетка и мимоза. Часове са кратки за да отшуми този моноаромат. Средните нотки от ветивер, сандалово дърво и мъхове ме подминават категорично – такива няма. Остатъкът е обаче дори по-страшен. В базата на аромата са забранените вече кастореум и цибетин. Кастореум се добива от ароматните жлези на бобър, а цибетин според няколко речника е мускусно вещество, добивано от жлезите на дребния африканския хищник цибет, с приложение в парфюмерията. Базисни нотки, които могат да уплашат дори парфюмни авантюристи като мен, на които не липсва кураж.



След особено

приятното ми запознанство с Shaal Nur, Etro провокира любопитството ми. След това разочарование обаче, дълго няма да се сетя за марката. Обективността изисква да призная, че трайността на парфюма е ненадмината. Ако случайно ви допадне, ще му се радвате без подновяване поне 24 часа. Допускам, че дори най-яростните привърженици на жасмин в парфюмен вид, ще имат трудности с Royal Pavillon. И най-пестеливото нанасяне е равносилно на парфюмен инфаркт при мен, а с годините съм станала резистентна към мощните аромати. Не обичам да давам съвети, защото не ми харесва и да получавам, затова не съветвам, а ви моля да тествате обстойно, ако обмисляте покупка. Ако сте в състояние да носите аромата с удоволствие, аз ще се възхитя на парфюмния ви стоицизъм, но ще ви заобиколя по-отдалеч.

1 коментар:

Анонимен каза...

Страхотно и много то4но описание!!!

Публикуване на коментар