Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

17 май 2011

Insolence, Guerlain



лансиран 2006 г.
Еau de Toilette
Olfactive Group: Floral Fruity


Тичам


след всеки теменужен аромат, като дете подир хвърчило. Търся своя парфюм с виолетки, които не са съвсем наивни, латино драматични или бонбонено лекомислени. Insolence предполагаше от името* дръзки до нахалство теменужки, понеже почти всички мнения сочат единствено виолетките в аромата. По тяхната диря го и поръчах, след бегъл тест в парфюмерията. Носих го и тъй, и иначе, всякак. Нито на топло, нито на студено открих виолетовата доминанта. Чудно ми е как някои се задушават от аромата, докато аз го намирам за отмит, разфокусиран и неволеви. Още по-малко го считам за вечерен и зимен парфюм, какъвто е определен от гласувалите за него във fragrantica.com. Оставам апатична към бледото му и вяло присъствие, нетрогната от белоцветната посока на развитие. За мен е съвсем обикновен и стандартен парфюм за всеки ден и сезон. Смятах, че името не му подхожда изобщо, докато не ми хрумна, че наистина е нахален в напъните си да е повече от това, което е.


Плодово

би трябвало да е ароматното начало. Нищо фруктозно не намирам аз, въпреки, че чета малини и други червени плодове. И цитруси няма, дори за характер. Insolence започва със смит теменужен оттенък. Същият, който се усеща, ако душа от флакона, без да нанасям. Някой е плиснал вода и е повлякъл теменужките като в порой. Тъжна гледка е след порой – на повърхността плуват бездиханни, удавените цветя. Бледовиолетовият цвят прелива в бяло бързо, както изгасва изгоряла крушка. Бялото на портокалов цвят е явно, него усещам много по-осезаемо от описаните рози и теменужки. Имам особена непоносимост към портокаловото цвете – натрапва ми псевдо чистота и мънка нелуксозно. Когато го откривам, винаги ми звучи коварно и някак лицемерно. Няма сила на аромата си и е бездарно, а се напъва да ухае, че и да засенчва далеч по-благородни мириси. Бялото от сърцевината избелява още, чак става пепелно сиво. Така усещам базисните нотки. Нито сандалово дърво, нито бобова тонка. Някой продължава да мие отзад, но вече със силна струя под налягане. Къде са смолите, къде ли е мускусът. Подсказаха ми, че завоят е към ирис. Познавам го само като опудряща добавка, а самостоятелно го харесвам небивало в Love In White (Creed). Тук е само сянка на сянката си. Нищо силно и благородно не намирам в изсъхналия Insolence. Усещам го като имитация на нещо, което е било ценно.


За по-чувствителни



носове, този аромат наистина може да е на виолетки. Аз ги намирам само в началото и апатични. Сравнявам ги с пудрената теменужна радост от Meteorites (Guerlain) и акварелно чистите в Balenciaga Paris (Cristobal Balenciaga). Тукашните са имитационни на този фон. Любим парфюм на любим приятел е Insolence, но с нея интерпретираме ароматите съвършено различно. Insolence не прави изключение. Върху мен го усещам като плосък и посредствен. Не ми е неприятен, но ми става досаден с бялото си мънкане. Липсва ми характер в този аромат, присъствието е осезаемо, но не е ярко. Харесвам и дискретни аромати, не е като да обичам само зурните и тъпаните в парфюмите, но тук не е и дискретност. Досадно бяло е. Към бездарно сиво.
___________________________________________________________________________________
* insolence (фр., англ.) дързост, нахалство, безочливост, безсрамие 2. високомерност, високомерие, надменност

3 коментара:

morkovianka каза...

Моля да напишете описание ,,Мицуко'' на Герлан.Четох неговата история и съм силно заинтригувана.

morkovianka каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
morkovianka каза...

INSOLENCE е единственият виолетков парфюм,който не само понасям,но и много харесвам.Той не е само виолетки.Те са плуващи в най-фината пудра,в най-очарователния прах,който мога да си представя.Тоалетната вода(за мое учудване!) е по-добрият вариант.Парфюмът е ужасно плътен,тежащ и статичен.
Не знам защо се казва така.Може би,защото напомня за първите дамски аромати или за времена,когато жените са дръзнали да изживяват за себе си и да не се страхуват да показват своята женственост.Без да са нахални.Просто да са жени.

Публикуване на коментар