Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

29 май 2011

Brasil Dream, Estée Lauder



лансиран 2008 г.
Еau de Parfum
Olfactive Group: Floral Fruity


Серията мечти

на Estée Lauder включва още Bali Dream и Emerald Dream, всички в характерни флакони, които ми приличат на прозрачна, оребрена чанта за плаж. Избрах си бразилската мечта за старт след една командировка на любимия мъж в Бразилия. Завиждах му по съпружески и го карах да описва детайли, които не беше забелязал дори. Бях заръчала снимки на плодове, на цветя, на сгради, на хора и изобщо той трябваше да пренесе със самолета моите очи до Бразилия. Колко впечатлителен обаче, може да бъде един инженер в командировка? “Тук птиците се чуват много странно и силно, като в зоопарк” – е най-дългото изречение, което изкопчих. Парфюмът на Estée Lauder е далеч по-словоохотлив. Макар, че не мога да сравня доколко автентично е предадена бразилската мечта, мога да потвърдя, че не са ме подвели с рекламното лого. Ароматът умее да пренася “където е топло, пълно с живот и вълнуващо”. Brasil Dream е особено приятна смесица от дъха на лъскаво и загоряло тяло, намазано с хубаво плажно масло и тропически, многоцветен коктейл във висока като тялото чаша. Гледката се топи под сламен покрив, под който тялото е кръстосало босите си, изящно лакирани крака на високо столче. Някакъв любопитен вятър надига засуканото около тялото парео и става ясно, че това тяло е парфюмирано с хубав парфюм с пачули. Ей тези неща са взети от въздуха около тялото и са налени в Brasil Dream.


Плътно


свежо и кремообразно е ароматното начало, което ухае различно от почти всички други парфюми. Мирише на тропически плодове, без да мога да кажа кои са. Надникнах за помощ тук-там и реших, че е гуаве, това, което най-силно ухае. Плътно на дъх, непискливо и нефруктозно гуаве, което познавам от скъпите магазини за екзотични храни. Не откривам ананасът (благодаря ти, Estée) от парфюмните нотки или поне не такъв буквален и прокапващ, какъвто го познавам от Baby Doll (YSL). И останалите цитруси не са лъскави и сочни, а месести. Плодовото присъствие в парфюма е изобщо различно и най-вече уплътнено за да не прозира нелуксозно. Уплътнено е с пачули, което се усеща от началото до край. От наблюденията си дотук, стигнах отдавна до извода, че пачули, объркано с плодове, дава екзотичен, леко мухлив дъх. Ако думата ви плаши, да кажа бързам, че всъщност го намирам за луксозен този мирис. Жасмин, гардения, портокалово цвете и нерол – гледах ги описани и не вярвах на носа си, да ми прости проф. Юлиан Вучков, че видоизменям крилатата му фраза. Можело, можело значи белоцветна сърцевина да не е болнична или пък тежка за храносмилането. В Brasil Dream е раздвижена и одухотворена и ако познавате парфюма и ви се е сторило някога, че намирате момини сълзи, не сте единствените. И аз оприличавам цветното сърце на особени момини сълзи – плътни и некристални. Кокосовият орех трябва да има пръст в усещането за плажно масло, но не е натраплив или евтинеещ по тази причина парфюмът. Присъствието на аромата е осезаемо и не е въздушно, въпреки, че е типично летен. С вятъра се обичат и се заиграват зад гърба ми така, че да усетя откъде съм минала, ако се върна по стъпките си.


Видях,


че няма твърди фенове този аромат. Повечето просто го харесват, без да го обичат. И аз съм в числото. Всъщност, ако го оценявам само според замисъла му и избегна продажната му цена, ако не търся wow парфюма за официална вечеря, направо го обиквам. Brasil Dream е принципно летен, отпускарски парфюм с мирис на тропически плодове и пачули, с добра тежест и отлична трайност. Различен е и характерен, а това ми гарантира идентичност в лятната тълпа, дори и да не съм в отпуска. Прекрасен избор и за вечеря в някой от морските ресторанти върху пясък. Кремообразното усещане за него, го прави много комфортен, понеже ляга удобно върху кожата. Не ми е така буквално тропически като Intense Tiare (Montale) или произволен друг парфюм с монои, тиаре или франджипани, че да се чувствам като във фототапет с палми. Весел и оптимистичен е по естествен, слънчев начин, а на всичкото отгоре има характер заради непестеното пачули в състава. Истински е като Копакабана и не е нереално и неземно красива мечта като Маледивите.

2 коментара:

stenlym каза...

Днес го тествах за първи път и на кожа. Веднага в съзнанието ми се появи: "Brasil Dream е особено приятна смесица от дъха на лъскаво и загоряло тяло, намазано с хубаво плажно масло и тропически..." Специално влизам в блога да проверя ти ли го беше описала така. Няма нужда да казвам колко невероятни са описанията ти! Не винаги съм на 100% съгласна с теб, но това, което излиза от твоята клавиатура дори не са точно описания. Това са изживявания, ти създаваш ароматни усещания!
Благодаря!

Натали Никол каза...

Трогната съм. И благодаря.

Публикуване на коментар