Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

01 декември 2010

Ultraviolet, Paco Rabanne



създаден 1999 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Floral


Лирично ухание,


разнежващо и топло, ежедневно и ежесезонно. Възрастта на Ultraviolet е неопределена, ароматът си намира почитателки сред цялата палитра от дами, но за мен е по-скоро на 25 – 30 години. Ефирното му излъчване подхожда точно на тази възрастова група, когато жената хубавее в геометрична прогресия и щом я срещнем след дълго отсъствие отбелязваме наум факта. Погледът й се е изострил, но чертите на лицето са се смекчили. Сменила е халките с едва забележими обеци с мек отблясък. Пръстите й са се издължили, а перфектният й маникюр предизвиква завистта дори на оперираните от суетност. Жена, която е осъзнала апогея на своята харизма, такава е дамата от стъклената сфера на Ultraviolet.



Щипка подправки


във връхните нотки са изострили пикантно ароматното начало. Кориандър и бахар е това, което откривам безпогрешно, въпреки символичните количества. Виолетките от сърцевината, виновни за името на парфюма, са обрани съвсем в ранна пролет и далеч не са ултра. Още затворените им цветчета синеят и не са така плътни като истински затоплените в края на пролетта. Макар и доминанта в цветния букет, виолетките тук са като воден знак на уханието, а не като мастилено лилав печат. Роза и жасмин не откривам дори при най-съсредоточено търсене. Базата, от която струи топлината е амброво-ванилена. Пачули и кедър от тази база ми идват недостатъчни за силното присъствие, което аз търся - вместо да ме ухажва, ароматът се гуши в мен, сякаш търси моята ласка.



Не съм разочарована,


но за мен запознанството с Ultraviolet е déjà vu. Голямо кощунство е да сравнявам несравнимият нос зад парфюма – Жак Кавалие, но не мога да не отбележа огромната прилика на този парфюм с Perceive (AVON), особено в базата. Допускам дори, че появилият се една година по-късно Perceive е крадена, по-евтина реплика на Ultraviolet. За жалост първо съм срещнала имитацията, което сега ми пречи да оценя по достойнство скъпия вариант. Ще се сещам за Ultraviolet винаги, когато искам да направя ненатрапчив подарък, с известна марка. Ще продължа да недоумявам защо толкова лиричен аромат е отсъден като ултра, освен ако връзката не е буквална, а символична. Както открих в Мрежата, ултра е било на практика синоним на енигма по време на Втората световна война, а с тези понятия е обозначавано енкриптираното разменяне на съобщения. Теменужките от парфюма са имено енигматични.

Няма коментари:

Публикуване на коментар