Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

06 март 2011

Osmanthus, The Different Company






лансиран 2000 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral


Защо


е различна, с какво е различна и наистина ли е различна тази компания*, поисках да узная. Не можах да се стърпя да има нещо различно и аз да чета само за него. Трябваше да го опозная, за да не ме бунтува мисълта, че някой е открил неоткриваемото и аз оставам несведуща. Не познавах нито един аромат на The Different Company, а те почти всички, включително този, са създадени от Jean-Claude Ellena. Което си е отлична атестация. Като прибавим и факта, че съм виждала османтус в безбродната ботаническа градина в Кьолн и стоях омагьосана пред този гигантски зюмбюл, нищо чудно, че една събота отстрелях парфюма в ebay като ловен трофей. Появяването на такива аромати в аукцион пространството е цяло събитие и мелето между всички любопитни като мен приличаше на ръгби мач. Сега обаче съм доволна, понеже знам, че никой не е открил неоткриваемото в шишето на този парфюм, дори да се казва Jean-Claude Ellena. Osmanthus е въздушно лек и ефирен цветен аромат, чист и пролетен. Различен е дотолкова, доколкото самата съставка османтус не е често срещана, скъпа е и трудно се добива. Парфюмът е ежедневен, но му липсва една доза офисна строгост. Присъствието му не е мощно, но има лек плодов оттенък, който макар и елегантен, ми се струва нелуксозен.


Самият


османтус ухае точно така – леко сапунено или кремообразно, но осезаемо прасковено. За някои приликата е с кайсия, не с праскова, но предполагам зависи от трийсетината видове на този храст. Вечнозелен, с тъмни, гланцирани листа, като листата на лян и цветове, чиито камбанки ми приличат досущ на зюмбюл. Особена и характерна миризма има това растение, която е сравнявана дори с тази на жасмин. За мен приликата между двете е по-скоро визуална, отколкото ароматна. Османтус може да си купите и на скъп чай, а попаднах и на шедьоври от кулинарията, в която също се използва. В парфюмен състав го срещам като основна компонента за пръв път. Познавам много парфюми, в които е само добавка, както се оказа. Като ги разгледах много внимателно, открих, че в Ralph (Ralph Lauren) е бил най-характерен и може би дилетантски съм го оприличила на фрезия. И сега, след като опознах този парфюм, ароматът на османтус се приближава най-много до този на фрезията за мен. Във връхните нотки на Osmanthus откривам за кратко и цитрусите и зеленината. В сърцевината е посочена роза, но ако я има, е по-скоро бледо розова пъпка с едва доловим аромат. Luckyscent.com посочва още сено и мускус, които са наистина разпознаваеми, за разлика от описания кастореум, който е животински секрет. Не го откривам буквално, въпреки че го познавам. В общото ми усещане за Osmanthus надделява сапунено интензивна фрезия (което е всъщност османтус), със силно глюкозен прасковен нюанс, от който на гладен стомах може и да му призлее на човек, тъй както аромата е въздушно лек.


Заради


този нюанс виждам, че много са причислили аромата към цветно-плодовите парфюми. За мен остава все пак повече цветен, отколкото плодов, въпреки подразващата ме плодова светлосянка . Не знам доколко са верни легендите, че за един килограм концентрат османтус са нужни 3000 кг. цветове и не знам дали в моя 90 мл. флакон има и една хилядна от това. Намирам редовната цена** за купуване на парфюма силно преувеличена, дори да са транспортирали цветовете в порцеланов контейнер. Трайността му не е толкова отчайваща, колкото такива мнения прочетох, но самият аромат не е извънреден или особено забележителен. Допада ми сапунено-кремообразният ефект, а такива аромати има в изобилие и по-достъпни. Характерен е, интересен е този белоцветен парфюм, романтично и нежно женствен. Мога дори да преглътна липсата на достатъчно лукс, в името на разнообразието и парфюмното образование, при положение, че съм платила половината от цената му.

___________________________________________________________________________________
* The Different Company
**$195 Spray 90 ml (luckyscent.com)

Няма коментари:

Публикуване на коментар