Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

17 юни 2011

Fleur de Cristal, Lalique



лансиран 2010 г.
Еau de Parfum
Olfactive Group: Floral

Ако бяхме вечни,

миналата година René Lalique щеше да навърши 150 години. Бижутерът, въвел Art Nouveau в украшенията и Art Deco в кристала, създавал красивите парфюмни флакони на много известни имена, беше почетен символично с лансирането на нов дамски аромат - Fleur de Cristal. Мярнах бегло рекламните снимки на парфюма и харесах много черно-бялото им изпълнение. Реших, че се прави заради чистата линия на това цветово решение. Истината е, че нищо друго, освен черно – бялото не би отивало така добре на този старомоден и романтично – носталгичен аромат на момини сълзи. Натоварено с добър заряд, определението ретро описва Fleur de Cristal най-точно. Не винтидж, а именно ретро. Най-старомодният сред новолансираните парфюми, който съм опознавала. Реверанс към едно поколение, което си е отишло вече. Ако бяха вечни, моите две баби щяха да се зарадват много на този аромат. Сигурна съм, понеже имаха такава миризма в скрина. За парфюм не може и дума да става, значи е било сапун.



Не са кристални


на дъх цветята в този аромат, въпреки името. Сапунени или силно алдехидни са преобладаващите момини сълзи от Fleur de Cristal. Не случайно са ги залели и запечатали в горната част на флакона, като първа препратка към парфюма вътре. Приличаха ми на изрязани от стиропор. Колкото повече опознавам парфюма, ми заприличват на миниатюрни сапунчета. Fleur de Cristal е моноаромат на момини сълзи от едновремешен тоалетен сапун и само този, който е твърде млад за да се сеща за такъв сапун, няма да го разпознае тук. В състава на парфюма няма обаче посочени алдехиди, което ме изненада. Излиза тогава, че непознатият за мен кашмеран, носи чувството. Кашмеран е синтетично съединение от групата на мускусоподобните и се използва предимно в козметични продукти – шампоани и део-стикове. Fleur de Cristal има именно кремообразния дъх на део – стик. Не разпознавам друго от състава на този парфюм. Мадагаскарски жасмин или Stephanotis срещам за пръв път в ароматна пирамида, но предполагам неговата комбинация с момина сълза има пръст в усещането за роза. Добре изсъхналият парфюм ми мирише на рози и то на силно опудрени рози, като от локум.



Харесвам


мирис на момини сълзи в парфюми, но Fleur de Cristal не бих могла да нося активно. Инцидентно и при идилични настроения само, при това у дома. Странно бих ухаела навън, като завърнала се от миналото. Не се вписва и в представата ми за ежедневен парфюм, какъквто е по същността си, въпреки, че много харесвам парфюми със сапунен аромат. Единствено сантиментална стойност има за мен и ако имаше начин René Lalique да се е познавал с нашата Рада от “Под игото”, щях да се зарека, че за нея го е създал. Момини трепети от други времена.

Няма коментари:

Публикуване на коментар