Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

14 януари 2012

Au Lac, Eau D`Italie





лансиран 2010 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral Aquatic



Заеквам ли



на собствения си език и думите му започнат да ми се струват недостатъчно изразителни – попаднала съм на аромат, който ме е възхитил. Диагностицирам се по ръкомаханията, които мислено правя, в опита си да заместя липсващите ми думи. При още по-тежката ми форма на възторг, думите в българския започват да ми изглеждат вехти от употреба или сцепени по шевовете от наднормен ентусиазъм. В тези случаи, освен че жестикулирам с бързината на езика на немите, потрепервам в усилие да измисля производни, които да членоразделят обзелото ме вълнение, за да го изведа навън . Au Lac ми причинява по-тежката дисфункция. Придружаващи усложнения на това разстройство са романтичните му повод и аромат. Да пишеш за романтичен парфюм е като да попълваш пожелания в лексикона на В. от шести А – рискуваш да изпомпиш всички възможни клишета и да ги нашариш с розички, устнички и сърчица.

“Разкажи историята


на парфюма – това създава лукс.”, смята Veronique Gabai-Pinsky, президент на парфюмния клон на Estée Lauder Companies, Inc. В основата на тази история са суровините на аромата и създаването му, а тези подробности пораждат удоволствие и развлечение за потребителите, според Gabai-Pinsky . Прозвуча ми опростенчески такова схващане на пръв прочит, особено след като наблюдавах в парфюмен форум колко еластични са представите ни за лукс. Историята на Au Lac поражда удоволствие и развлечение каквито носи добре написан роман с идеалистичен ореол над любовта за която разказва - кратката любовна афера между принцеса Витория Колона, надарена с искрящо перо за поезия и проза и художникът футурист Умберто Бочони. Пометени от стихиите си и от красотата на езерото Maggiore на малкия остров Isolino di San Giovanni, двамата си разменят прочувствени писма през лятото на 1916-та. 19 от тях излизат в книгата Una Parentesi Luminosa (2008). Страстните им излияния не са писани с обикновено розово, в мастилото им има много тъмно и философски лилаво от естетиката на двама посветени на изкуство. По тези огледални отпечатъци от двамата, Alberto Morillas създава Au Lac (край езерото). Eau D`Italie лансира първият си дамски парфюм като “преливащо съчетание на бездънната красота на истински женствен цветен аромат, затворен във вибриращата, динамична рамка на картината на един футурист”. За лукс не знам, но от дълбочината на замисъла определено настръхвам.

Градината


на Au Lac ме оставя без думи и все пак ако трябва да изброя цветята ѝ, са въздушно олекотени рози, крехък като паяжина жасмин, грациозни водни лилии и прасковено нежен османтус, затворени в лазурно синьо-зеления обръч на езерото. Лазурно синьо-зелени са любимите тонове на Умберто Бочони, преобладаващи в платната му. В палитрата на парфюмера Алберто Морилас са съответно смокинови листа и кедър. Букетът трепти пред погледа ми в бяло и пастелно розово на синьо-зеления си фон, както аз потрепервам да намеря думите му. Розови рози с пудрено локумен дъх и внушеното прасковено от османтус са акцентите в средата му, които задържат най-дълго окото ми с нереалната си нежност. Цветното съчетание е пристегнато в смокинови листа околовръст и зеленината им усилва млечните тонове вътре до яйчената прозрачност на костен порцелан. Мирисът на смокинята тръпне като хартиено-луксозен и не е зелено свеж като в Ninfeo Mio (Annick Goutal). Нито е така буквален като във Philosykos (Diptyque). От познатите ми смокинови екземпляри, мога да сравня единствено с Ex Libris (Tokyo Milk Parfumarie Curiosite). Au Lac пресъздава подобно усещане за луксозни ароматизирани листи за писма от чекмеджето на естет с традиции. Затова не се учудих да видя papyrus в състава на парфюма. Cyperus papyrus е по същността си акватично, зелено растение, отнасяно към тревите и билките, но е все пак същото от което в древен Египет са правили папируси. Неговото присъствие в аромата е единственото, с което мога да аргументирам Aquatic в олфактивната му категоризация. Иначе усещането за вода идва само косвено от разлятата лазурно зелена рамка и не подразва с обикновенност на вода от кана. Още един контраст в картината на Au Lac е едва уловимия дървесен фон на фона. Кедрови дървета, които само се оглеждат отвисоко в езерото и отраженията им са течни. Дава ми плътност на цялостното възприятие, а и е най-вероятната причина за добрата трайност на аромата, неприсъща за Eau de Toilette концентрация. И не само заради нея Au Lac е повече парфюм от много Eau de Parfum във виртуалната ми колекция. Въздейства ми с ловко уловената интрига на нежна цветна сърцевина попаднала в кадифени обноски, където сияе с парадоксално модерно старомодие. Танго на лилии в езеро.

1 коментар:

Анонимен каза...

Здравейте бих искала да разбера мнениетови за тези два парфюма:
Vera Wang - Look Eau De Parfum Spray
Gianfranco Ferre - Ferre Eau De Parfum Spray

Публикуване на коментар