Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

10 февруари 2011

Black Orchid Voile de Fleur, Tom Ford





Eau de Toilette
Olfactive Group: Oriental Floral





Лансиран



от създателите като романтичен, въздушно олекотен и цветен вариант на предшественика си Black Orchid Еau de Parfum. Не и в моите ноздри. Независимо, че не познавам все още първообраза, преценявам Voile de Fleur като класически и официален аромат, далеч от представите ми за романтичен и въздушен, освен ако с второто, не са искали да кажат по-нетраен или подходящ за ежедневен. Действително би могъл да бъде ежедневен избор, особено на умерена и хладнокръвна дама, която се занимава с точни науки и има точни преценки. Черен флакон, черна орхидея, черни плодове и пипер, а белоцветен, неодушевен аромат. Контраст на негатив, който не знам дали умишено е търсен, но ме стъписва. Нямам никаква надежда, че който и да било сезон може да го одухотвори повече, отколкото е вложено в него, затова го приемам за всесезонен.


Черен касис


и иланг-иланг са споделили авторите като връхни нотки. Естествената сладост на касиса, би разпознал всеки, но при всяко нанасяне ми се струва, че откривам и тубероза. Вярно, изключително качествено обработена и фино уловена, но точно тя е причината ароматът да ми звучи струдено и официално в началото. Белите цветя са превзели усещането за сърцевината и могат да радват дълго почитателите на белоцветни парфюмни нотки, сред които не съм. Нежността на гардения, лилия, рододендрони и всякакви бели цветя, на която обичам да се любювам във ваза или в саксия, ми се струва анемична и блудкава в парфюмните ноти. Макар да не присъства сигнално, черният пипер от сърцевината успява да я овкуси до известна степен. Колкото до черната орхидея от състава и името на аромата, признавам, че не познавам как ухае. Смаяна бях, когато видях черни орхидеи за пръв път в холандските градински центрове и никога не пропускам и сега да постоя пред тях, съзерцавайки фаталната им красота, но никога не съм долавяла аромат. Не се сблъсквам често с плодови ноти, добавени в базата на аромата, а не във връхния слой, но дори и в така обърната обратно пирамида, пак не ги намирам за луксозни. Освен плодове, в базата на Voile de Fleur са описани още мляко, ванилия, канела, пачули, сандалово дърво.., но от всички тях, отчитам единствено ароматизирано мляко и топлината на сандаловото дърво и то при много добре изсъхнал парфюм. И най-вече плодовете. Впечатлена бях от мнения за осезаемото присъствие на пачули в базисните нотки, но аз не открих такова.



Трудно


е да не бъда разочарована от Voile de Fleur заради белоцветната му доминанта. Не познавам много белоцветни аромати, но ако сравня с Jesus Del Pozo In White (Jesus Del Pozo), Voile de Fleur е много по-оригинална композиция, която мога да оценя, но не мога да нося. Макар, че ароматът се затопля осезаемо щом изсъхне, не бих го нарекла типичен за Oriental Floral, които винаги ме радват с меката си, стелеща се топлина. Не се учудвайте, ако на флакона ви няма надпис Voile de Fleur, както няма на моя от снимката. Надписът е върху кутията само, но може и там да липсва. Плочката с надписи обаче е черна, за разлика от златистата на Black Orchid Еau de Parfum. Както разбрах дори, от една дама посетила наскоро бутика на Том Форд в Лас Вегас, може въобще да не са чували за Voile de Fleur. И в Германия, където живея, парфюмът е по-известен като Black Orchid Eau de Toilette.

Няма коментари:

Публикуване на коментар