Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

27 април 2011

Chance, Chanel



лансиран 2003 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group:
Chypre Floral


Как


така да го избягвам? Пренебрегвам съвета на Лука Тюрин и пръскам ненаситно този елегантен и съвременен парфюм. Да, не е изключителен, но пък е универсален и не би ме изложил, за каквото събитие или повод да се сетя. Присъства модерно и обединява хармонично всички парфюмни теми – цветна, плодова, дървесна, цитрусова, пикантна, металическа... Шансът няма предпочитания към възрастта, може да покани всеки и да го нагости богато. И парфюмът се държи неутрално към възрастите - не ме занимавайте с подробности, аз съм извън тях. Мога да си го представя като избор на всяка съвременна дама, която не иска да осветява с прожектор нищо определено върху себе си, а само да е парфюмирана качествено. Като настроение, Chance е оптимистичен и енергичен парфюм, земен и сочен.


Плодовете


във връхните нотки били ананасови, но се присетих, чак като ги видях написани. Не харесвам ананас в парфюмна композиция, обаче тук той е подправен обилно с розов пипер и не подразва нелуксозно, дори капризна като мен, към плодово присъствие. Усещам хладни и металически началните акорди на парфюма. От тук нататък ми става трудно да го преразкажа, без елементи на въображение. Откривам дървесно–тревистото присъствие на пачули, тонирани цитруси, цветя, които не разпознавам. Всичко, което може да се намери в един парфюм, го намирам. При това умело съчетано и чудесно балансирано. Като лична забележка на непрофесионалист, отбелязвам единствено, че ароматът не ляга удобно върху кожата, а остава като елегантна, но не особено удобна рокля. Не, че ми затруднява движенията, но не се чувствам така комфортно като в мекотата на други парфюми. Сигурно заради това и аз съм склонна да му припиша известно вечерно и нагласено за снимка присъствие.


Шипрова


тоналност дори да намирам, е от съвременен тип: няма ретро мъхове, само модерно пачули. Според Лука Тюрин пък, парфюмът е Floral Oriental и не се споменава нищо за цветно-шипрова принадлежност. Съвсем се обърквам с категоризациите, които всеки дава, по свое усмотрение. Щом е толкова свободна интерпретацията, ще се включа в разногласието с моя версия за качествен Floral Fruity парфюм. Макар и пикантно подправени, усещам плодовете дълго, почти до края. Chance наистина е трудно да бъде еднозначно определен, понеже е класическа смес от основните видове парфюмни ноти. Освен с олфактивния, имам разногласие и със Chanel идентитетът. Вероятно нямаше да го разпозная като аромат на бранда, ако ми вържат очите. Но пък е красив, идеално огладен като флакона си, парфюм. Свеж и динамичен.Уместен подарък.

Няма коментари:

Публикуване на коментар