Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

23 февруари 2011

Parlez-Moi d’Amour, John Galliano



на пазара от октомври, 2010 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group:
Floral Woody Musk


Милозливо

фруктово спрейче, бистро и свежо. Не помня предните два парфюма на John Galliano да ме впечатлиха и гузната ми съвест ме изпрати право в местната парфюмерия, за да поправя грешката си с новата перла в коронота. Изобщо не пробвах в магазина. Никой не прави като мен, никого и не съветвам, но и аз никога не се справям с тест в парфюмерия, който е практически задължителен. Нито мога да се отпусна и да усетя аромата сред толкова други миризми и хора, нито мога да го преценя от един път. Флаконът и кутията обаче, издържани като плик за писмо с пощенска марка и щемпел, ме грабнаха от раз със своята оригинална идея. Толкова по-голямо и разочарованието от течността вътре. Хубаво, плодово - цветно сиропче, на неприлично висока цена.


Говори ми за любов
*,

е посланието на парфюма, а еднозначното име е заимствано от красивата песен на Едит Пиаф. Много, много не му е достигнало на John Galliano да осъществи амбицията си за създаване на забележителен контрапункт на класическата шипрова структура, с модерно звучене. Такава е била мотивацията му за създаване на аромата, според fragrantica.com. Не е достатъчно обаче да замениш дъбовия мъх с кипарис и да получиш съвременен аромат, който да заменя властното и страстно присъствие на шиприте. Трябва ти много повече чувство, бабина рецепта, качествени съставки, желанието да създадеш нещо уникално. Ако Eau de Soir или който и да било друг шипър на Sisley научи, че се опитват да го сравняват с Parlez-Moi d’Amour, ще му е смешно. Лошото е , че и със страхотните екземпляра на Floral Woody Musk не може да се мери новата плодна вода. Много е свежа, наистина – като току-що слязла от рафта на Кауфланд, с тази разлика, че хубавите и свежи спрейове там са значително по-достъпни като цена.

Джинджифил,

боровинка и бергамот във връхните нотки дават въпросната свежест. Нито джинджифилът носи типичното усещане за хлад и екзотика, нито бергамотът е в прекрасната си миризма. Усещам просто химически плодове. Толкова за началото. Роза и жасмин в сърцевината са ми любими, особено ако не са забравили жасминът суров, но в Parlez-Moi d’Amour нито са характерни, нито са отчетливи и се сливат с плодовото усещане. Розата изпъква в даден момент - по минижуп и с халка на пъпа. Покорно чакам всеки път като се парфюмирам базисните нотки, където са любимите ми пачули, кипарис и мускус, но докато ги дочакам и ароматът угаснал. И то без да ми се представи като нещо друго, освен като химични фрукти. В интерес на обективността, преди да угаснат, поутихват и не пищят като ощипани. Преди да залезе съвсем, ароматът ми напомня много отдалеч за Magnifique (Lancome). Не засичам луксозни оттенъци, няма скрита топлина или чувственост, загадка, интрига на женствеността, нежност. Чудесен аромат, много свежо плодов, или дори силно ягодов в началото бих го определила, но да беше на друга цена, да си го ползвам за стаен освежител.


Ако не знаех по случайност,

че John Galliano е моден дизайнер и главен такъв за къщата на Christian Dior, щях да си помисля, че е съвременна поп звезда. Този му нов парфюм, а и предният в двете си издания, доколкото помня, имат типичният за звездните парфюми сладоват, плодов характер, без дълбочина и ширина. Много подходящ за съвсем млада дама, която се радва безметежно на случващото се, без товара на дългосрочни планове. До дъно да изцедя флакона на Parlez-Moi d’Amour, пак няма да ми се върне това безгрижие, нито ще олекна откъм години, килограми и горчив сарказъм, затова парфюмът остава извън Top 10s..


И все пак



флаконът е много симпатичен.

_________________________________________________________________________________
* превод на името на парфюма и едноименната песен на Едит Пиаф

Няма коментари:

Публикуване на коментар