Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

21 януари 2011

24 Faubourg, Hermes



лансиран 1995 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Chypre Floral
(снимката е линк за увеличение)

Удивена


бях да прочета как се спряга този аромат като парфюм на светлината. Моето усещане за него е точно обратното: тъмен, неискрящ и глух. Нещо повече, позволявам си да подложа на съмнение и принадлежността му към същинските цветни шипри. 24 Faubourg е за мен съвсем условно цветно шипров, тъй като му липсват типичното за еталоните в жанра усещане за пулсиращ във въздуха бенгалски огън и кристалните контури. Ароматът е класически и звучи старомодно дори на фона на по-стари като година на лансиране шипрови аромати, какъвто е напр. Aromatics Elexir (Clinique). Не ми носи чувството за слънце и чистота, а напротив - успява да ме подтисне със своята мрачност. Категорично бих определила 24 Faubourg като парфюм за зряла жена, заради строгия му тон. Въпреки, че няма острите проблясъци на класически шипър, а е добре заоблен, пак не би могъл да е ежедневен, нито подходящ за работна среда, заради натрапващата се помпозност.


Плодово


цветният ред на връхните нотки изглежда досущ като типично шипров. Дали защото липсват алдехиди или пък бергамот и портокал са недостатъчни, но ми липсва усещането за въздух и светлина, за щипещи струи въздух, които винаги ми носи ароматното начало на класните шипри. Изцяло цветни са средните нотки, но твърде бели и безжизнени, твърде минорни. Няма роза или друг мажорен цвят и това прави ароматът твърде безличен. Сякаш е минал през филтър и всички цветове са прецедени, като в чернобяла ретро снимка. Твърде много жасмин за моя вкус, оставен да властва еднолично, има в ароматното сърце. Достигайки до базата си, 24 Faubourg, се избистря и чак тогава долавям шипровост, чак тогава ме докосва истински. Пачули и амбра, но за съжаление твърде много сандалово дърво и ванилия има в базисния си ред парфюма. Липсват ми мъхове и дървесни ноти , които са задължителен реквизит за типичните за мен шипри.


Не мога


да приема, че 24 Faubourg е характерен подпис на бранда , както се твърди. Това, че носи името си от адреса на главния офис на Hermes - 24 Rue Faubourg, Saint-Honore в Париж още не значи, че е визитната им картичка. Дори малкото други аромати, които познавам от този бранд ме убеждават в противното. Hermes имат специфично присъствие, много често базирано на прекрасно балансирани цитруси, които тук не откривам. Усещането, което ми носи 24 Faubourg, ме кара да го свързвам заедно с Boudoir (Vivienne Westwood) в една особена подгрупа цветни шипри, характеризиращи се с тягостна рицинова плътност, без цвят и заряд. Депремиращо ми действа този парфюм, независимо, че принадлежа към зрялата публика, към която е адресиран. Въпреки многобройните шансове, които му дадох да ме спечели, остава трайно извън личния ми лист с фаворити.

Няма коментари:

Публикуване на коментар