Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

23 май 2011

Sheer Stella 2008, Stella McCartney




лансиран 2008 г.
Еau de Toilette
Olfactive Group: Floral


Говорят


ли ви розите в парфюм? Не чак легенди да разказват като тази за Аполон превърнал Роанта в розова роза, защото се обявила в защита на всички жени против волята му. Нито пък за майчината сълза, изплакана от Дева Мария, от която изниква най-прелестната розова роза. Тези митове си ги чета, чак толкова добре не говоря на езика на цветята. На мен розите в парфюм винаги ми признават какъв цвят са, дали са дребни или кичести, пияни от роса или ослепели от любов по слънце. Дали са маслени от страст или сиропирани с нежност. Във флакона на Sheer Stella 2008 е затворена изящна бледорозова роза. Красотата ѝ не е хищна и кралска, а кротка и миловидна. Напоена като реване с много чиста сладост, измита от прашни мисли и момичешки нежна роза. Естествена и свежа, точно като в градината след дъжд, тази роза не позира умишлено за да е по-фотогенична. Твърде е невинна още за да ѝ хрумне подобна женска хитрина.


Не ги различавам


нито фрезиите, нито божурът от връхните нотки. Там са, ако съдя по пролетното, чисто настроение. Парфюмът започва с локумена роза, плътна на дъх, но бледорозова на цвят. Наскоро ми гостува приятел и ми донесе от България кутийка локум Роза. Бях забравила колко е прекрасен този вкус и аромат. Върна ми ненаситното за сладост детство и нефилософските светогледи от това време. Същите прелести ми носи и Sheer Stella 2008. Не ми е пиперена розата от аромата, въпреки описаният розов пипер. Далеч не е я чувствам подправена или пикантна. Автентична е като току-що откъсната скришом, докато другите се крият още от укротен дъжд и улиците са празни. Ароматът отслабва без да се трансформира. Отшумява само като изпълнените ни вече желания, а остатъкът не е плътно амбров въпреки базисната нотка от състава. Остава леката и чиста, гальовна милувка от докоснато влажно цвете.



Розовата роза


е отдавна символ на нежност и грация, въпреки, че в легендите и митовете са ѝ приписвали горестните емоции. Според цветната символика днес с розовите рози се изразява благодарност, приятелство или привързаност. Няма да се сетя, ако не бях прочела. Тези рози са ми момичета, по-малко или повече пораснали, но добри и чистосърдечни. Sheer Stella 2008 е за всички такива момичета, независимо от възрастта им, останали прелестни заради своята неподправеност. Чудно, но не се сещам да търся лукс в този парфюм, а това е винаги един от критериите ми за парфюмните аромати. Той ми носи усещането за нещо по-ценно от лукс – искреност. Нищо фалшиво и преднамерено няма в присъствието му. Сладостта му е истинска, влагата по розите е истинска, посланието му е истинско като детско желание. Локумена роза.

2 коментара:

Анонимен каза...

Абсолютно по същия начин усещам този парфюм. Бяла или жълта роза, окъпана в утринна роса. Това за мен е един чудесен летен аромат, от който се носи хлад и дори осигурява физическото усещане за това! Не ми е твърде младежки, предвид това, че е почти моноаромат на млечна роза, а е просто един много женствен, много чувствен, влажен и хладен красив розов(не от цвят) аромат. Един от малкото аромати на рози, които истински харесвам.

Анонимен каза...

Стела е парфюмът, който ме е страх да купя, защото подозирам, че щом се настани на шкафа, ще остане с мен завинаги. Благодаря за красивите описания, чета ги заедно с капачките от парфюмите в ръка :)

Публикуване на коментар