Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

26 март 2011

Intense Tiare, Montale




Eau de Parfum
UNISEX
Olfactive Group: Oriental Floral


Завиждали


ли сте някога на таитянките за бронзираната, лъскава кожа и очите с идеалната форма на издължени мидени черупки. За равната им, гланцирана усмивка и за цветето в косата им. Аз да. Това цвете е тиаре и е вид таитянска гардения. Когато е зад лявото ухо закичено, то любовта е вече подарена. От дясната страна е сигнал, че сърцето е свободно. Таитянката дава знак – следвай ме – като развее зад себе си своето тиаре. За особени случаи, десетки тиаре се оплитат в цветна корона. Веднъж ми останаха очите в една такава корона като гледах традиционният им конкурс за красота Miss Tiare. Виждала съм това нежно и бяло цвете само документално, а Intense Tiare е първата ми среща с него в парфюмни ноти. При това в особено интензивна концентрация. Тиаре прилича по вид на жасмин и франджипани и от него също се правят леи огърлици, а като мирис е по-благородната сестра на туберозата.


Първата


ми мисъл беше, че съм се парфюмирала с Poison (Dior), само, че с това име от нишовата парфюмерия. Зачаках, като принесена в жертва, да ме хване туберозата за гърлото и да ми прилошее, както винаги, когато имам среща с нея. Вместо призляващо упойно, ми стана приятно упойно и мечтателно. Топло също. Intense Tiare започва наситено и интензивно, на границата на прилошаването, но такова не усетих нито веднъж и в последствие. Парфюмът става мек и млечен след първият час, но е най-красив след десетия. Тиаре е комбинирано с кокосово масло, като в известното монои масло. Цветовете се потапят неотворени в кокосово масло и след 15 дена парфюмното монои е готово. Толкова е силна неговата миризма в този парфюм, че нито роза, нито иланг-иланг откривам. Ванилията обаче, усещам накрая, в обичайният ѝ пеньор от повечето парфюми, в които участва изявено. Ако началото на парфюма ми напомня недвусмислено Poison (Dior), то завършекът е мост към Hypnotic Poison (Dior).


Да се опиташ


да обясниш този аромат е трудно, понеже няма с какво да го сравниш от основните мириси, които ние познаваме. Нищо, че не си отглеждаме в двора тиаре като таитяните, всички познаваме мириса на монои от много други парфюми и козметични продукти. Оказа се експлоатирана миризма, която ще разпознаете на мига. Излишно съм се косила, че не знам как мирише тиаре. Знаела съм, но не съм свързала цветето с мириса. В Intense Tiare е много наситено и присъствено, както предполага името му. Не бих могла да нося парфюма в топлото – колкото и да е по-благосклонно тиаре от тубероза, ароматът му пълзи коварно около мен и дебне да ме задуши. В хладното е истинско удоволствие и се чувствам като принцеса, потопена във вана с ароматно топло мляко, с много мед, около която се суетят как още да я глезят. Като труден бих определила този парфюм. Той е за харесващите монои и тубероза, или като цяло белоцветни аромати. За тях Intense Tiare предлага отличната трайност и пословичната плътност на Montale. Две капки в повече и парфюмът се превръща в инквизиция. Само мога да оценя колко красиво е направен, но никога няма да стане мой парфюм. Още по-малко на любимия мъж - сигурно е някаква шега да лансират Intense Tiare като унисекс, по – дамски парфюм трудно мога да си представя. Безобразно сладък.

Няма коментари:

Публикуване на коментар