Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

18 януари 2011

Cabaret, Gres




въведен 2002 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Chypre Floral
(снимката е линк за увеличение)


Първокласен



шипров аромат, заимствал най-доброто и характерно от класическите шипри, но със съвременно звучене. Cabaret изпълнява цветно шипровата композиция в модерен аранжимент и ми въздейства дори по-силно от любимите аромати в този жанр, както изпълненията на Андре Рийо и Ванеса Мей с електрически инструменти, ми въздействат по-силно от класическите. Би било лоша препоръка да го нарека съвременен шипър, на фона на многото невзрачни парфюми, ласкаещи се от тази квалификация, но именно такива бих искала да са те. Самото име на парфюма е метафора, а ароматът не препраща буквално към старомодното кабаре, а към светлината на прожекторите и сцената на красотата и блясъка. В този ред на мисли Cabaret би трябвало да е вечерен парфюм за чаша хубаво шампанско, но една артистична дама може да се разпознае в уханието и на дневна светлина.


Цветен

е връхният етаж от парфюмни нотки – роза, божур и момини сълзи. В Cabaret обаче, те не са класически миловидни и добродушни, както изникват в съзнанието. Тук те свирят модерен джаз. Нямам предвид шумотевицата от нехармонични звуци, която често е представата за джаз. Говоря за джазът за дъждовни дни, каквито лирични селекции издават често музикалните компании, за леко носталгичните и романтични мелодии. Ирис, тамян и виолетки са описани в ароматното сърце на Cabaret, но и тук не мога да различа нито едно от тях поименно. Точно обратно, вместо всичко изброено, цялостното ми усещане е за лимоновата свежест на индрише. Не знам дали комбинацията дава този резултат, или наистина има неописан geranium в съставките, за който подозирам, че в много случаи е индрише, но този аромат се е превърнал за мен във воден знак на красивите шипри. Като холограмен стикер за качеството им, се е запечатал този приятен мирис, напомнящ ми въздухът в луксозен магазин. И базата на Cabaret е съвършено хомогенна, но без усилие се различава лекото, камфорово присъствие на пачули.



Cabaret


влетя буквално в личното ми пространство. Без да е патетичен, успя да ме трогне и развълнува, да предизвика сътресение в непоклатимата ми класация на цветни шипри. За достъпната си цена, сравнена със шиприте на Sisley например, Cabaret може да се гордее с особено добрата си трайност и елегантност. Ако откривате като мен едва сега този парфюм, не бързайте да се стряскате от твърденията, че чисто белият, стъклен флакон, без червени звездообразни украси, е фалшификат. Лицензът е сменен и е въпрос на време да се появят актуални снимки на изчистеният флакон. Всъщност в amazon вече може да се намерят такива фотографии.

Няма коментари:

Публикуване на коментар