Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

08 април 2011

Essence d’eau, Gianfranco Ferre



Eau de Parfum
Olfactive Group:
Oriental Floral


Обичате ли



миризмата на пушек? Не на тамян, на пушек. Аз я обичам от дете. От есенните клади листа, които тлееха в единият край на двора. От саждивото огнище в другия край, на което къкреха зимнини. Колкото и да ми се караха да не стоя срещу вятъра, че ще се одимя като коминочистач, аз се промъквах да попия от този автентичен мирис. Обичах и дрехите и косата ми после, да миришат на дим. Не би ми хрумнало, че димът може да е пролетен, за мен той е есенно-зимен пейзаж. Essence d’eau е обаче, пролетен пушек от запалени, прецъфтяващи нарциси. Стотици бели и жълти, дребни и едри, кичести нарциси, които някой е оплевил, понеже преминават и ги е запалил, както са още влажни. Извънредно смело и нетипично решение за парфюм, чиято оригиналност оценявам много високо. Essence d’eau е опушен пролетно слезист аромат, който без да е буквално ретро, звучи носталгично и настройва идилично. Почти чувам доволните от топлото гугутки и се размечтавам да поседя в градината, без да правя нищо. Само да се оставя на настроението на некапризното слънце.



Не откривам


нищо от посочените връхни нотки – подминават ме и виолетките и къпините, и портокаловият цвят. Ароматът се нанася като букет от нарциси, сигнално жълти и прясно откъснати, с още лугави от слезистия сок стъбла. Дори с най-фриволно въображение, не усещам нищо друго. По-скоро ароматни лилиуми мога да изфантазирам, отколкото описаните жасмин и роза. Имаше някога такива сапуни, които се наричаха просто тоалетен сапун. Беше мек и млечен аромат и Essence d’eau го възкресява в съзнанието ми. Колкото повече изсъхва и завяхва, уханието прибавя пушечни нотки, като от влажен дим. Не откривам нищо подобно в ароматната пирамида и почти бях решила, че си измислям. Щом се зачетох в описанията на други за аромата, разбрах, че не съм единствената, която си измисля. И други усещат нежната димна завеса, която опушва задния фон. Ванилия, амбра, мускус? Сигурно ги има, щом са написани като базисни нотки, но Essence d’eau е основно пушен нарцис и нищо друго.



И със сладостта


намерена от други, пак съм несъгласна. Essence d’eau е цветен, а не захаросан аромат. Главоболните нотки, които другите описват като преподсладени, са всъщност упойващите слезисти цветя. Така миришат пролетните цветове – нарциси, лалета, крем, момини сълзи. В парфюма, упойващата им летливост е интензифицирана, но присъствието не е мощно или пищно, а ретуширано. Въпреки ретушът, парфюмът остава упойващ и по тази причина мога да го отнеса само към по-зрелите и нежни дами. Пролетта е любимката на Essence d’eau, а още по-точно Essence d’eau е пролет. Топла и жлътнала пролет. Замислена, но усмихната.

2 коментара:

morkovianka каза...

Отскоро имам Фере парфюм-правоъгълно шише със златна квадратна капачка и съм във възторг от него!По начало не обичам леки аромати,с презумцията, че са невзрачни.Дори си имам моя категория за такъв род-,,цветя и рози''.(Разбирай нищо особено=боза.)Този обаче,а и Essence d'eau са толкова дискретно елегантни,същевременно отличаващи се.Скоро открих,че този имидж ми допада,макар че с удоволствие използвам и Habanita,чието послание е съвсем друго.Тествала съм и други два парфюма на Фере-Rose и Rose princesse,които носят същата мекота,финес,лукс и ненетрапчиво,но запомнящо се присъствие.

Анонимен каза...

roberto cavalli - serpentine i oro
elizabeth taylor - black pearls
chopard - cashmir
britney spears- curious
lagerfeld - sun moon stars

Публикуване на коментар