Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

18 май 2011

Maîtresse, Agent Provocateur



лансиран 2006 г.
Еau de Parfum
Gold Edition
Olfactive Group: Floral Aldehyde


Дълго


стоя на тоалетката ми като трофей този парфюм. Не смеех да издърпам гравирания, масивен кламер и да се пръсна. Гледах лъскавото ковчеже, тапицирано с червен, като устни от 50-те сатен, и цялата картина ми се струваше сюрреалистична на фона на минималистично обзаведената ми спалня. Очаквах да излезе отвътре самата Мария Антоанета, да ме изгледа присмехулно над ветрилото си, да се завърти и да ме отмести с кринолина на пищната си рокля. Отлагах сладкото чувство да се парфюмирам с аромат, за който нищо не съм чела и съм непредубедена като бебе. Доколкото може да си непредубен, като четеш това име. Една сутрин реших, че достатъчно сме си играли на флирт – или аз, или тя. Дръпнах щифта и се опръсках гладно. Седнах на модерния си бял стол за гримиране, който е измислен за да напомня черупката на мида Saint Jackue и зачаках легендарната метреса на всички времена да ме направи за смях. Нищо подобно не се случи. Вместо пищен и мощен парфюм на изкусна любовница, отвътре се разнесе меко и елегантно, прекрасно ухание. Почти срамежливо и луксозно пудрено. Сетих се как децата във френските предучилища наричат своята учителка maîtresse и каква всеотдайна обич влагат в това.



Лотус,

виолетки и иланг-иланг би могъл да различи във връхните нотки по-обучен нос от моя. Аз мога само да екстраполирам върху едва медената нишка, че става дума за иланг-иланг. Теменужен дъх може и да има, но мен не ме лъхва. Кремави рози ми се привиждат. Много пастелни, много нежни. Обезмаслени като диетичен крем брюле. Османтус познавам вече добре и го откривам по характерната прасковена диря. Необелена праскова, покрита с толкова мъх, че чак не ухае на плод. Друго от цветната сърцевина не разпознавам. Алдехидите са явно от модерните, но въпреки това виждам, че много са се смутили от тяхното присъствие. Понеже се шири убеждението, че са запазена марка на винтидж ароматите. Тук ги усещам точно като в Sicily (D&G) или съвременна, качествена козметика – в случая пудра. Следите от пачули и амбра мога да видя само под микроскоп. Не изпъкват, не трополят, а изсъхващият аромат гали като кадифе. По-точно би било да кажа като бял велур или шведска кожа, но аз не разпознавам съставката буквално. Само чувствам, че е меко и луксозно онова, което остава по кожата ми. И деликатно приглушено. Чисто, от мускусът .



Нежно


до свенливост присъства и звучи Maîtresse. Не откривам сладострастието, за което дизайнерите пишат. Не ми прилича на типичен парфюм за съблазняване. С този може да покоряваш мъжките мисли с кадифени ръкавици, не с дълбоко деколте. Нещо като вадене на душата с памук от близко разстояние, понеже парфюмът няма голям поразяващ радиус на действие. Парфюмира ме с невинност и чистосърдечие. Моето златно издание е с блестящи частици от истинско злато. Така поне са ми написали върху кутията от Agent Provocateur. Блестя с най-финният брокат, като в скъпа пудра за лице или тяло. Така и се усещам. Четох по навик мненията за парфюма, след като го опознах. Попаднах на такива, които не го намират за нищо особено, най-обикновен Floral. Не мисля. Не казвам, че е и изключителен, но докато всички търсим wow парфюмите, които да са нещо особено, забравяме да оценим и да се порадваме на съвършени миризми като тази. Прасковена пудра от велурени рози.

Няма коментари:

Публикуване на коментар