Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

24 февруари 2011

Roses Musk, Montale






Eau de Parfum
Olfactive Group: Floral Woody Musk


Научих


сравнително скоро за парфюмната къща Perfumes Montale. Вярвам, че на този нов нишов бранд, който емитира първия си аромат през 2008 г., му предстои световно признание и известност, така щото не само любопитните като мен, а всички да са чували. В промеждутъка от 2003 г., когато е основана Perfumes Montale, до първия пазарен парфюм, създателят Pierre Montale работи по поръчка на крале и кралици в Саудитска Арабия. Завръщането му на запад е триумфално – събраната екзотика от арабския свят, той превръща във високо концентрирани аромати, с нешаблонно и разтърсващо присъствие и звучене. За две години се появяват повече от 65 парфюма. Всички в характерен алуминиев флакон, с оригинален кламер, върху който виси звезда с логото на бранда. Подминавах на няколко пъти тези флакони при съботния ми лов в ebay, не само заради високата цена, а защото много ми приличаха на дезодоранти. Четейки за Perfumes Montale разбирам, че материала на флаконите не е случаен, а цели предпазване на силно концентрираните течности вътре, от вредното в случая, въздействие на светлината.


Roses Musk



е една от най-чрезвичайните парфюмни интерпретации на роза, които аз познавам. Опитвах се да измисля по-благовидна и точна формулировка на това, което ми хрумва всеки път като се парфюмирам. Понеже не успях, ще го споделя в автентичния вид, в който го чувствам: пияна роза. Нямам предвид ликьорена или спиртна, а зашеметена и опиянена. Много интензивна, ултра модерна, екстравагантна роза. Ексцентричността й обаче, е много артистична и се вписва във всички сезони, поводи и възрастови адреси, които прехвърлям наум. Както почти винаги, изключвам само съвсем, съвсем младата аудитория, която изживява още своите поп идоли и купува техните аромати. Трябва да си понавъртял километража на годините и да си натрупал парфюмен опит, за да те впечатли необикновеността на Roses Musk.

В състава


на аромата са декларирани единствено роза, мускус и жасмин. Категорична съм, че това, което прави парфюма толкова особен, е щедър джинджифил, нищо, че го няма описан никъде. Ползвам този грозен на вид, подобен на изкорубена и деформирана ряпа корен, много внимателно в кухнята, точно защото го познавам добре. Първата ми среща с него в парфюмен флакон беше при Un Matin d`Orage (Annick Goutal). Опитвайки се тогава да обясна чувството, което внася тази съставка в парфюмните аромати, правих словесни лупинги от рода на: хладен, студен парфюм или попарен от слана мак и пр. Най-точното описание, обаче, ще изплагиатствам от Лука Тюрин. Макар по друг повод казано, това е съвсем точното усещане, което ми носи джинджифилът в парфюмните ноти: “ Приятно, сякаш са ти свалили току – що зъбния камък с ултразвук” (превод по памет). Точно за такъв хлад говоря и аз, който не е буквален, ами като от слана, ако ме разбирате. Розите от Roses Musk са цикламени, пепеляви и обилно поръсени с джинджифил. Ако изследвате аромата близо до кожата, най-вероятно ще имате като мен позиви за кихане от нещо като лютивина. Точно заради нея бърках джинджифил с бял, зелен, розов или черен пипер. Мускусът от състава е пречупен през тези две основни съставки, които надделяват, но дава много чувство, много плам на Roses Musk. За Pierre Montale прочетох още, че работи само с естествени съставки, освен с високи концентрации. Вярвам, ако съдя по забележителната трайност на аромата и най-вече нестихващото, извиращо наново и отново характерно присъствие.


Малкото


нишови парфюми, които познавах, успяха да ме алармират, че освен високата цена и трудния достъп до тях, не предлагат по – качествени аромати, въпреки оригиналните си хрумвания. Междувременно запълних парфюмния си гардероб с повече от 10 отлични нишови попадения и съм далеч по-благосклонна. Много нишови парфюми предлагат нестандартност, която никой масов бранд няма да се осмели да предложи, заради страх от пазарен провал. Това е и смисълът, в който аз разбирам нишовата парфюмерия - много брандове предлагат парфюмна роза, някои маслена, други ретро, трети прашна, четвърти розова пъпка от булчински букет, но винаги в границата на общия вкус. Малко се престрашават да направят джинджифилова, пиперена, или пък чили роза. Далеч съм от мисълта, че трябва да сме ценители, с особени познания, за да имаме точното отношение към нишовите аромати, но ако имаме нестандартно и разкрепостено мислене, би било от голяма полза за оценката ни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар