Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

20 декември 2010

Un Matin d`Orage, Annick Goutal





въведен февруари, 2009
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral


Поредната ми


крачка в лабиринта на нишовите аромати, се оказва добър ход в прозирането на неговата логика. Всеки следващ нишов парфюм, затвърждава убеждението в мен, че концепцията на този род парфюмерия е съвършено различна от стандартната представа за парфюм. Въпреки, че точно като нестандартно различен се рекламира този ароматен клон, не подозирах, че разликата е колосална. Толкова драстична, че не мога да се науча да говоря все още за тях като за парфюми. В съзнанието ми те са аромати в парфюмни флакони. Изучените дотук образци се характеризират с нискомаслени, нестандартни композиции с авангардно звучене. Втечнени в тях са като че ли съвременните представи за женственост – динамична, остролика, без романтични и бонбонено – розови ореоли. Un Matin d`Orage има крехко, но волево присъствие, пресъздаващо съвременното излъчване на една жена, чиято възраст е все по-трудно уловима. Тя е дейна, реализирана, мила и контактна. Чисто женските си емоции обаче, тази жена пази от излагане на показ. Те са уязвимата й ахилесова пета, от която дори самата тя се страхува.


На повърхността,



която охранява тези неприкосновени женски емоции, Un Matin d`Orage се усеща като хладен и леко лютив. Резервирано е ароматното начало, без възторжени искри. Усещането за хлад и предупреждаваща лютивина, идва очевидно от джинджифила във връхните нотки. Дълго го бърках с пипер, но пиперът сгрява, докато джинджифилът студенее. Лимон и зелени нотки от най-горният ароматен пласт подсилват усещането ми за хлад. Цветята в аромата са бледи и постни откъм парфюмна масленост. Жасмин е този, който откривам най-ясно. Съчетан с магнолия и гардения, той успя да ме заблуди, че букетът е от едри полски макове. Такова чувство ми носи сърцевината на уханието и така ще остане в съзнанието ми – маково. Не различавам същински базисни нотки, или още по-точно никакви топли такива. Описаното сандалово дърво не ме стопля. Дори в своето развитие, нишовият аромат е съвършено различен от класическия – връхните нотки присъстват навсякъде, сърцевината е добре опакована в тях, а до дъно на душевността така и не се стига. Различните усещания са постигнати не с развитие на аромата, а със съприкосновението му с различните парфюмирани точки. Не познавам друг аромат, който да се различава сам по себе си, нанесен в косата, върху свивката на ръката, на китката.


С всяко следващо


парфюмиране с Un Matin d`Orage, оценявам все по-високо неговата оригиналност. Няма покана в поведението му, няма и официална фамилиарност. Заявявам, че съм жена, но не афиширам женската си същност, а напротив - предупреждавам, че с мен трябва да се съобразяват. В този смисъл ароматът е ежедневен за мен, подходящ за работното място. Не се влияе от студ или горещина, композицията му е химизирано устойчива на промените във времето, но заради хладината бих посегнала към него, единствено в по-топли дни. Обстойното тестване ме научи дори да харесвам този съвременен, авангарден аромат, но оставам недостойна за негов фаворит. Независимо от факта, вниманието ми е вече трайно привлечено върху нишовите ухания, но с други вече разбирания и респективно очаквания към тях.

Няма коментари:

Публикуване на коментар