Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

28 януари 2011

L'Instant de Guerlain, Guerlain




лансиран 2003 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Floral

Открих

този първоизточник вървейки по стъпките на друг мой любим момент на Герлен - L'Instant Magique (2007). Неминуемо е сравнението, което неволно правя между двата аромата. L'Instant Magique ме заплени моментално с милионерската си семплост и усещане за пудрен лукс. Първоизточникът L'Instant de Guerlain е много по-сложен и противоречив, по-труден за разгадаване. И тук не липсва скъпата пудра и луксозното звучене, но в друг аранжимент. Тук има особено присъствие, с много виражи за опитни асове. По-труден за носене е L'Instant de Guerlain в парфюмната си версия и често попадах на мнения за неговата задушливост. Тя не е задушливост, като в туберозните парфюми, а е като фина мъгла, в която трудно се ориентираш. Заради нея и аз, като много други, отнасям парфюма към зимните аромати. Студеното избистря уханието и прави по-лесно носенето. Търсейки подходящата за него дама, визуализирам зрялата жена, попарена от първата слана саможивост. Казвам саможивост в положителния й смисъл и имам предвид неизбежната доза от нея, която ни носят годините и опита.



Не усещам


по типичния начин цитрусовите връхни нотки, така скъпо шлифовани са те. Нямат характерната сочност, нито разпръскват сигнални искри. В сърцевината би трябвало да отлича най-добре магнолия, около която е композиран за пръв път парфюм на Guerlain, според парфюмните енциклопедии. Много по-ясно отчитам обаче, ароматът на иланг-илинг и ирис, доколкото ги познавам от моно аромати с тяхно присъствие. Съгласна съм напълно с твърдението, че от начало до край, в парфюма върви като фон на всички сменящи се картини една медена нота, а като фон на фона и пудра. Лично за мен медната нотка е нектарена, т.е. не е озахарена. Необяснимо дървесно присъствие откривам, въпреки липсата на описани такива ноти. Именно тази дървесна жилка, примесена с меден нектар, е може би причина да се чувства лекия задушлив оттенък. Базисните нотки, които различавам са предимно мускусни и топли. Каквито и екстраполации да се правят на структурата на L'Instant de Guerlain, истината е, че композицията му е гладка и хомогенна и няма еднолични доминанти.



Ще продължа

да предпочитам по-късно появилия се L'Instant Magique пред L'Instant de Guerlain, след като щедро ми е предложена тази възможност. По-рядко посягам към втория, въпреки, че го ценя. Комфортно се чувствам и в неговата мъгла, но сякаш не е толкова универсално приложим. Въпреки, че срещнах противни мнения, L'Instant de Guerlain е според мен типичен Oriental Floral. Белег на тази група стана за мен топлината в дълбочина и особеното разпространение на тези аромати – никога не откривам къде точно съм нанесла, те се приплъзват като копринен шал и се усещат идентично навсякъде. Флаконите и на двата парфюма, L'Instant de Guerlain и L'Instant Magique, са еталонът ми за стилен дизайн, а това удвоява удоволствието ми. Скъп парфюм, във всеки един аспект на думата. И интригуващ.

2 коментара:

Анонимен каза...

Най-любимият ми...уникален е...мерси за точното описание.:))

DSdiva каза...

Уникално добре описан, не бих могла по-точно да го кажа...уви;)

Публикуване на коментар