Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

08 март 2011

Kenzo Jungle L'Elephant, Kenzo



лансиран 1996 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Spicy


Това

трябваше да е мощен и зимен аромат, според всички, без едно мнения, които съм прочела за него. Бях тествала бегло и само веднъж. Понеже не споделях впечатленията за поразяващата му мощ, при първа въможност грабнах този изчезващ парфюм за да сверя своите, с тези на останалите, усещания. Сега мога да потвърдя предварителните си впечатления. Kenzo Jungle L'Elephant е силен аромат, но не е мощен. Той е последната инстанция преди нервно-паралитичните газове от типа на Eden (Cacharel) или Aromatics Elixir (Clinique). Силата му е неуплътнена и не пада тежко като драпериите на предните два. Изключително характерен, красив и присъствен, но без да е зарин или зоман. Колкото до сезонността, тя за мен е винаги относителна. Доколкото топлото влияе на пикантните подправки в аромата и ги разтича, го предпочитам в по-уклончиви температури. Не можах да постигна съгласие и с мненията, които определят аромата като строго вечерен. Вероятно съм импрегнирана от по-плътно присъстващи парфюми, но Kenzo Jungle L'Elephant, мога да нося и през деня. Дори най-вече през деня, защото е светъл аромат.



Кардамон


и карамфил, но също като подправка и не като цвете, правят ароматното начало особено оригинално подострено. Чаят от кардамон е сред любимите ми, а карамфилът като подправка изучавам от дете. У дома се ползваше успешно и в чай, за подсилване на аромата му, и като средство срещу зъбобол. Комбинацията от двете е наистина ориенталски пикантна, но не е така интензивна като шафран и мускатово орехче, например. Колкото и да са прерязващи връхните нотки, те остават въздушно олекотени. Никога не успявам да открия цветята от сърцевината – хелиотроп и иланг-иланг и как ли бих могла при толкова подправки. Разпознавам манго и то сурово, не от консервен компот. Кубчетата, които успея да отделя от плода, който далеч не ухае плодово и който така и не се научих докъде точно се реже преди да стигна жилестото му лико, слагам често в зелена салата. В парфюма освен плод, сякаш някой е слагал и от интензивно ухаещите манго кори. Кимион от сърцевината не разпознавам в кебапчийския му вид, нито лакрица като в онези ужасни детски бонбони. Лакрицата, ако сте я забравили, е сок от растението сладник или сладък корен, използван като лекарство за кашлица. Това е и единствената условно сладка компонента в парфюма. Толкова мнения за канела в този парфюм съм изчела, че накрая почнах да я усещам и аз, без да е описана. Ако си сложа ръката на носа, това все пак не е канела, към която имам непреодолима непоносимост. Вероятно комбинацията от всички изброени ориенталски подправки дава това усещане, но колкото повече се вглеждам толкова повече мисля, че не е буквална. Парфюмна канела познавам от Tsukimi (Annayake) и L de Lolita Lempicka (Lolita Lempicka), но тук я няма като в нито един от двата или пък като в ябълков щрудел. Пачули от базисните ноти намирам още в началото след парфюмиране и при това осезаемо камфорово. С две думи казано Kenzo Jungle L'Elephant ухае пикантно и отличимо, некопирано.


Много


аромати съм набеждавала за Oriental Spicy, а този си е типичен такъв. Имам две съседки от Шри Ланка, много колоритни личности с още по-колоритни кухненски шкафове, които все едно съм отворила, щом се парфюмирам с Kenzo Jungle L'Elephant. Нашата балканска представа е често тесногръда и като чуем подправки първо изниква чубрица и шарена сол. Нищо подобно няма тук. Автентична екзотика от Изтока предлага парфюма, много добра трайност и оригинална формула. Финната острота, с която боде лекичко, ме кара мислено да приписвам аромата на дамите с жилещ език и остроумие. Или пък просто на тези, които обичат да ухаят екзотично. Ако някой като мен си е представял тромав аромат, подведен от слона* в името или е фантазирал тропически цветя от джунглата**, ще си остане подведен от името. Jungle се оказва просто името на първия бутик на Kenzo в Париж. А защо е слон – ами сигурно и имената на парфюмите отдавна са се поизчерпили и никой, освен мен, не дири връзката им със самия аромат.
__________________________________________________________________________________

* Elephant
** Jungle

2 коментара:

Анонимен каза...

Не харесвах парфюмите на Kenzo. Свежарки, цветенца... Докато не прочетох тук за Kenzo Jungle L'Elephant. Веднага разбрах, че трябва да го имам. Вече е мой и то без тест. Само от описание. Невероятен! Не съм имала от посочените по горе "нервно-паралитични газове", но за мен този си е ядрена атака. Първия път сгреших с напръскването, сега вече знам, че трябва да се внимава. Толкова е уютен, топъл, завладяващ...
Благодаря ти Натали Никол!!!

morkovianka каза...

За съжаление,изобщо не съм във възторг от този аромат.Исках го,само по описания бях сигурна,че ще ми хареса,но уви!обичам подправкови,силни и сложни парфюми,но този е монотонен-кардамон+карамфил.Няма никакво развитие и даже ме отблъсква!

Публикуване на коментар