Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

31 май 2011

Paco Rabanne Pour Elle, Paco Rabanne




лансиран 2003 г.
Еau de Parfum
Olfactive Group: Floral

Пет пъти


бърсах началото на този параграф и все не бях доволна. Все някоя дума беше накриво или излишна, а пък светът просто пищи пестете ми времето. Няма време за сложни и умозрителни уводи, понеже е задавен с красиви текстове, които няма кой да чете. По тази причина и без усукана и дълбокомъдрена препратка, право обявявам, че парфюми като този са излишни и самоцелни. Парфюмът никога не е бил само идеята да ухаеш фамозно или поне красиво. Винаги е бил непризнато изкуство и като такова следва да има естетична цел. Цел в Pour Elle не виждам - парфюм е заради бройката, заради името и заради такива като него парфюмът не е признато изкуство. Аромат без идея, изготвен в свободното от вдъхновение време на Jacques Cavallier и Olivier Cresp, които безкрайно уважавам. Нищо не трепва в мен, нищо не се случва като се парфюмирам с Pour Elle. Не, че трябва да изригнат фойерверки непременно, но поне да има някакъв характер преживяването. То има всъщност – на парфюм, заради парфюма, а така никога не съм умеела да го нося. И на déjà vu с Jesus Del Pozo In White (Jesus Del Pozo) и Pure Poison (Dior). Хронологично погледнато, Pour Elle е първият от серията формалинови интерпретации на бели цветя и не би трябвало да обвинявам него, ами останалите, които са го изкопирали. Аз съм ги опознала в обратен ред и затова така ми тече мисълта. Дори много да харесвам бледите аромати, не е нужно всеки бранд да има непременно такъв в колекцията, само за да се казва различно една и съща миризма.


Pour Elle

започва сълзливо и стандартно. Мирише на нещо и това нещо е вероятно описаният портокал, обран зелен и зрял в кутия за импорт в някой камион, но поръсен с черен пипер за да не му личи. Фрезиите, ако ги има, не са цъфнали. Няма сила миризмата след първите секунди. Изгасва и в тъмното фосфоресцира само белоцветна сърцевина. Бяла роза и бял жасмин, ако вярвам на нотките, но с тревисто слезист привкус. Прасковата от базата спасява от колапс съхнещият аромат, признавам ѝ заслугата. Безлично и вяло присъствие има като цяло Pour Elle, и ако беше единственото на парфюмния рафт, щях да си ходя по гел-душ миризмата. Няма нужда да мириша на парфюм, ако е само за да мириша на нещо, различно от себе си. В собствената си миризма бих била по-нестандартна.


Посредствената


трайност на Pour Elle го прави най-лошият избор сред изброените по-горе парфюми. И в трите такива съзирам опит да се осъвремени белоцветната идея, да не тежи и да не капе от блажнина. Резултатът ми се струва заблатен и мумифицирано бледен. Изобщо нямам предвид силата на присъствие – някои от най-луксозните и децентни миризми също не поразяват от десет метра. Имат обаче, характер или поне усещане за чистота и финес. Тук, въпреки флаконът, който недвусмислено ми наподобява пералня, чистота не откривам. Ако изобщо някой чете различните от ревютата за хубави парфюми, може би ще стигне някога до дизайнерите, че няма нужда да ни заливат с много аромати. Имаме достатъчно вече, за да изчакаме търпеливо следващият прилив на вдъхновение или интересна идея. А и малко останаха тези, които ще се пръскат с Paco Rabanne, Dior или друго голямо име, заради името. Захитряхме и не искаме парфюм, само заради парфюма. Баластът може и да е важен за равновесието, но парфюмерията не е механика. И ние не сме механични, за да носим механично механични миризми. Особено пък от автоматична пералня.

4 коментара:

Анонимен каза...

Изчетох тази статия и меко казано съм потресена от описанието на парфюма ... как може този той да се каже, че е с "посредствена трайност"!
"Нищо не трепва в мен, нищо не се случва като се парфюмирам с Pour Elle" - това , че нищо не трепва у автора, означава ли, че сме длъжни да четем неговото абсолютно субективно мнение!!! Ако ще изказваме собствено мнение тук е момента да кажа - изполвайки този парфюм, аз се чувствам изключително женствено и секси и не мисля че съм посредствена (изхождайки от дадената за този парфюм характеристика)! Не мисля , че е нужно да изпадам в анализаторски подроности и да критикувам всяко второ изречение в тази статия, но имам един апел към Вас (автора), моля Ви, вкусовете на хората са различни и не мисля, че под тази форма имате право да критикувате един от милионите продукти в търговската мрежа! Какво Ви накара именно с този парфюм да се изявявате като критик?!?!
Уважавам изказаното Ви мнение, тъй като съм толерантен човек, но мсиля, че доста субективизъм лъха от тази статия!
"механични миризми" - що за определение?!? ..."флаконът
недвусмислено ми наподобява пералня" - извинете, тук явно вече се измества акцента още повече ... излзиаме от "посредствеността" на аромата и се отправяме явно към вида на опаковката! Що за абсурден анализ - и ако ми позволите да използвам нотка от Вашите разсъждения, аналогично следва ли да си купуваме определен парфюм по опаковката!? Това, вече е посредствено според мен! Край, спирам, че емоциите в мен напирам с или без аромата на този парфюм, препрочитайки статията! Хайде, нЕма нужда от такива критики! Всеки е свободен да избира как да ухае ... било то и на "автоматична пералня"!
Като за финал искам да кажа, че това е един невероятно нежен и женствен аромат, който за съжаление не се намира вече в търговската мрежа! Винаги съм го ползвала с удоволствие и за миг не съм почувствала какъвто и да е механичен ароман или "посредствена трайност"!!! :))))

Натали Никол каза...

Парфюмите имат уникалното свойство да реагират различно с различната среда на приносителите си, както и да предизвикват различни емоции според личните предпочитания. Моите са описани по-горе, а не се и съмнявам за миг, че на Вас ви стои добре и красиво. Само че, това е един персонален блог, не рекламно списание за насърчаване на парфюмни покупки. Благодаря много за интереса към страницата.

Unknown каза...

Парфюма е уникален и невероятен, и за жалост вече никъде го няма. Той е моят фаворит от всички парфюми и откакто спря производството му,ползвам различни аромати и никъде сред тях не намирам себе си....
P.S Авторката да си взима лекарствата редовно!

Unknown каза...

Парфюма е уникален и невероятен, и за жалост вече никъде го няма. Той е моят фаворит от всички парфюми и откакто спря производството му,ползвам различни аромати и никъде сред тях не намирам себе си....
P.S Авторката да си взима лекарствата редовно!

Публикуване на коментар