Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

13 октомври 2010

Molecule 01, Escentric Molecules



Eau de Toilette, унисекс
Olfactive Group: Woody Floral Musk


Така мирише нищото,


е първата ми мисъл. Изучавала съм аромати от всеки клас на парфюмерийната промишленост, но до сега не бях идентифицирала миризмата на нищото. Дори снегът ухае по-отчетливо от тази течност. Нищото в парфюмерийните аромати, е абсолютната кота нула, която отъждествявам с тази течност. Миризмата й не е блудкава, разводнена или особена, такава липсва. Изключвам двупроцентният спиртен разтвор, с който е запълнена стъкленицата за да се препарира самото нищо – без тази марината то би се разпаднало по обективни причини. Слабо концентрираният етанолов консервант е силно летлив и за части от секундата се разтваря във въздуха, позволявайки ви да се наслаждавате на абсолютното нишо. Далеч не се шегувам - не мислете, че визирам слаба, анемична миризма. Говоря за нищо. Но не просто нищо от сандалово дърво, нищо от мускус, нищо от дървесата или цветята, които трябва да въплъщава в себе си молекулата Iso E Super, от която е съставена тоалетната вода, а нищо само по себе си.


Разсейвам съмненията,


че обонянието ми е временно разстроено, като за целта тествам вещества със специфична, слабо-доловима миризма и продължавам да търся аромат за парите си. Затоплям с хладка, топла, гореща въздушна струя. Нищото взаимодейства блоготворно с топлината и започвам да мириша поне на себе си. След задължителната пауза, впръсквам отново щедро и с риск от измръзване на крайниците, проверявам как реагира нищото на студа в камерата. Никак. Примирена с несъвършенствата на носа си, забравям. Сядам да пиша извинение за лекомисленото си обещание да опиша в блога и този аромат. Отнасям се особено отговорно към поетия ангажимент и с желание бих описала, стига да имаше какво. Точно в този момент на истина, след почти 3 часа, започвам да усещам хилава химическа миризма, която за жалост също не се поддава на описване, но която се опитва да копира интимно излъчване.


Теорията,


че това ухание е концептирано да бъде усещано не от вас, а да радва другите около вас, окачествявам като плосък, хиперболизиран рекламен трик. По същия начин категоризирам твърденията, че този аромат действа сексуално-притегателно на феромонално ниво. Силата на това привличане мога да проверя и с доста по-евтини феромонални спрейове. Не ми е известно кой е титулувал тази ароматна нула като парфюмен афродизиак, но е по-вероятно да отблъсна някого, ако има изобщо кой да регистрира мириса. Купувайки нещо, което има Eau de Toilette в името си, очаквам обаче, някакъв аромат. Не непременно добър, не на всяка цена харесван, но все пак – мирис, ухание, нещо. Чак сега разбирам защо тези т.нар. парфюми нямат капачки без да са тестери - такива са излишни, не се излъчва никаква миризма, че да се налага предпазна мярка.
Опитайте друго заглавие, ако си търсите парфюм, в класическия смисъл на думата – на тази цена може да се сдобиете с прекрасни екземпляри, чието ухание няма да ви се налага да търсите под лупа. Или поне започнете с поръчката на една /двойна/ проба, преди да платите за да изучите като мен как ухае нищото. Не възнамерявам да правя рекламация и да търся обратно платената сума - макар неоправдано скъпа, инвестицията си заслужаваше образователния характер - сега познавам абсолютната парфюмна нула.
______________________________________________________________________________


Въпрос на чест е да откликна на желанията на шепата отбрани читатели на блога. Не съм Яворов, но бих посветила горното на Лора, ако то имаше стойност за посвещаване. Надявам се с поръчаното описание на Самсара, да компенсирам това разочароващо ревю. Извинявам се и на тeзи, които притежават нужната кожа, с която горното ухание взаимодейства добре или пък на тези, които имат по-обучен нос и усещат нещо в нищото. Храня бледи надежди, че поне в оставащите два аромата на Escentric Molecules, които и без друго вече съм купила, ще открия нещо, оправдаващо парите си. Поръчайте си описание - е новата функция на блога - четете в дясната колона.

4 коментара:

Courage каза...

Натали, благодаря много за честното ревю! Спести ми прилична сума и немалки терзания!

С удовлствие те чета всеки ден!

Renaissance Wien каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Renaissance Wien каза...

Хм. Аз също имам това нещо, само че при мен проблемът е точно противоположен - усещам го твърде силно дни наред. Не се измива, а от текстил да не говорим - якето ми мирише на него със седмици.
Самият аромат не е нищо особено, приятен и лек е, има нотки на хартия и мастило, но заради гореописаното му "нахалство" го ползвам рядко.

Unknown каза...

А аз не спирам да го ползвам. От първия момент, в който го положих на кожата, се влюбих в Molecule 01, Escentric Molecules. И двамата се влюбихме, той се разля по мен и остана там, въздъхва от време на време и ми напомня за себе си при всяко мое емоционално различие, при капка роса или полъх на вятъра. Прекрасен парфюм, свързани сме ....
Чета блога отдавна и спечели доверието ми. Независимо, че в този случай мненията ни не се доближават дори, пак оставам страстен почитател!

Публикуване на коментар