Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

22 февруари 2011

Sicily, Dolce&Gabbana




Eau de Parfum
Olfactive Group: Oriental Floral


Не познавам



този парфюм във вида му, отпреди лицензионното споразумение между Dolce&Gabbana и Procter&Gamble (за разпространение на съществуващите аромати на D&G от 1 юни, 2006 г. и създаване на нови в партньорство). Дори не бях чувала за това споразумение, докато не прочетох за връзка между двете гигантски компании в любимия си форум. Чак тогава погледнах ситните букви на гърба на кутията на моя парфюм, който съм купувала в Германия поне преди година. Оказа се, че е и произведен в Германия. Чак тогава се и зачетох и разбрах, че не става дума за поглъщане на D&G, нито за откупуването й, а за договор за производство и пазарно разпространение. Представа си нямам какво по-точно означава това и дали споразумението се е отразило в реформулиране на парфюма, но знам, че Sicily ми е любима миризма, която е далеч от класическата представа за парфюм и много по-близо до ароматите на качествените козметични продукти.


Ако някога

ви се е приисквало да удължите до безкрай аромата на любим шампоан, гел душ, лак за коса, лакочистител, пудра,..., значи можете да ме разберете. Sicily ухае на чистота и козметика. Имам това отношение към парфюма много преди да узная, че Procter & Gamble го произвеждат и разпространяват. Тоест не съм прочела, че производителите на Head & Shoulders и безброй други козметични препарати са бутилирали парфюма и той да ми е замирисал изведнъж на сапун, крем или шампоан. Напротив – купих го, именно защото ухаеше на сапун, крем и шампоан. След цветните шипри, пудрените и сапунени аромати са другата ми страст. Не ми е хрумвало, че това, което оприличавам на чистота, са алдехидите в Sicily. Познавам много алдехидни пафюми и обичам миризмата на изгладено пране и слънце, която привнасят, но в този конкретно аромат винаги ми е ухаело на козметичен рафт. Освен чист и луксозен, парфюмът е за мен още елегантен и ежедневно комфортен. Не мисля, че има сезонно приложение, но доколкото парфюмните алдехиди са топлолюбиви, през пролетта и лятото Sicily е по-наситен. Не виждам и възрастова граница за аромата. Всяка дама, която обича чистите, сапунено – пудрени миризми, може да го носи с огромно удоволствие.



Банан,


ами да – но след като го видях описан във връхните нотки. Синтетичен банан като в шампоан. Или пък в лакочистител. Нямаше да го разпозная, ако не бях го видяла. Орлови нокти, бергамот и портокалов цвят – нищо от изброеното не звучи като в другите парфюми, от които познавам тези съставки. Всичко е козметизирано. И цветята от сърцевината също. Как да кажа, че ухае на жасмин и зюмбюл, като са толкова пречупени през качествена химия. Или пък розата? Да не говорим за индийското орехче, което е толкова характерно в други аромати, че никой не може да обърка. Тук го няма просто. Виж сандалово дърво и мускус в базата, може и да си изфантазирам, но за пореден път различни. Нека не бъда разбрано погрешно: макар и синтетични, всички ароматни компоненти в Sicily са много приятни, ефирни и чисти. Обичам да ухая така, като току-що излязла от целодневно глезене в козметичен салон.


Ако


вашата Sicily ухае много по-различно от горната, то най-вероятно моята е реформулирана версия. Такава информация обаче, обикновено не се публикува от производителите. Била съм в Сицилия, но освен нейното слънце и чист въздух, друго не откривам в парфюма. Този вариант, който аз притежавам и който вероятно ще е в скоро време единственият възможен на пазара, далеч не отразява темперамента на хората там. Парфюмът си има други достойнства, едно от които е печата за качество на продуктите на Procter & Gamble.





Редактирам

няколко месеца по-късно, след като сравних изданията на Sicily - Made in Germany и Made in Italy. Дори незначителни разлики не откривам.


Няма коментари:

Публикуване на коментар