Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

17 март 2011

Infusion de Tubereuse, Prada




лансиран 2010 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Floral


В този

парфюм тубероза няма. Въпреки името му. Infusion е всъщност стар метод за извличане на аромат чрез попарване и накисване. В парфюма очевидно е прилаган само върху цитруси, защото в получената настойка липсва и следа от тубероза. Категорично мога да убедя всеки - само ще му поднеса едно шишенце с парфюмно масло от тубероза. Дори в най-ниската си и щадяща концентрация, като в Tendre Poison (Dior) или в Black Orchid Voile de Fleur (Tom Ford), това цвете остава характерно и разпознаваемо по упойващата си миризма. Колкото ирис открих в Infusion d'Iris (Prada), толкова и тубероза тук. Тоест, никак. Това на пръв поглед трябва да е добра новина и повод за радост на всички, чиито стомаси са се обръщали от Poison (Dior), LouLou (Cacharel) или Carolina Herrera (Carolina Herrera). Аз съм в това число, но не съм във възторг от аромата. Приятно, свежо и чисто ухание от неприсъствена и неотличима течност има в този флакон. Неангажиращо като измиване със сапун. Далеч под претенциите на Prada, далеч от представата за парфюм, но с цена като за най-доброто от двете. Че и лимитирано издание.


Немощно


цитрусовото начало е освежаващо и за разлика от Infusion d'Iris няма оттенъка на мъжки афтършейв. Най-приятният парфюмен червен грейпфрут откривам във връхните нотки. Прекрасно уловен, без горчивите му жилки и сочен. Усещам го дълго, с часове, но само с нос забоден върху парфюмираното. Около мен изчезва мистериозно бързо. Спирам да се усещам парфюмирана и започвам да се усещам измита. Със сапуна, оставен в сервизното помещение, който не е от най-лошите, не е и луксозен. Нямам нищо против ароматите на козметични продукти, дори ги предпочитам в определени случаи, но Infusion de Tubereuse няма и трайност или плътност, нито интензивност, която да ми предложи. Силно разводнен и отмит аромат. Цветя не улавям буквално за да оправдая Floral принадлежността, която са му приписали. За мен е фин и цитрусов, непретенциозен спрей.


Гледам



възторжените оценки за парфюма във fragrantica.com и веднага се сещам за разликата в културата на парфюмиране по света. В Америка и Германия си най-добре парфюмиран, ако не си. Ако никой не усеща парфюма ти, дори и ти самият не го усещаш, респективно никого не може да подразни. Децентните и неофензивни аромати са по презумпция високо ценени, особено за офиса. Infusion de Tubereuse не бих носила обаче и в работна среда: ще се чувствам издадена непрекъснато, че съм ползвала съответното помещение и съм с току-що измити ръце. Харесвам началната цитрусова нота, но тя е кратка, да не кажа мимолетна. Свеж и чист мирис, слабо отчетлив и неконцентриран, с посредствена трайност, е окончателната ми присъда над парфюма. Със същите характеристики мога да си купя далеч не толкова скъп аромат или наистина да си измия ръцете. Kasius morano*.
__________________________________________________________________________________

* звучи като нещо важно, нали. Преди да го потърсите безрезултатно в Мрежата, да ви кажа, че това е нещо като нищо, но с грандоманско име. Измислено от сестра ми, психолог по професия, за да ме затрудни и да ме пита със сериозен тон – как е възможно да не знаеш това. Не означава нищо, няма такъв термин, но звучи усукано и важно почти като Infusion de Tubereuse.

Няма коментари:

Публикуване на коментар