Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

05 октомври 2010

Womanity, Thierry Mugler


(на пазара от юни, 2010)
Филипики и пристрастия

Какъв амбициозен, грандиозен замисъл и какво посредствено, разочароващо изпълнение! Колко истории са увековечени в интернетната страница на това ухание (http://www.womanity.com/), с едничката цел да служат за вдъхновение на аромата. Вярно остава все пак логото в преамбюла на сайта: "различен за всяка от нас, всеки ден, всяко настроение, всяко място, от което идваме" /превод по памет/. Крайнополяризирани мнения от "Осанна" до "Разпни го". Ще откриете мозайка от емоции, ни обещава дизайнерът в рекламното послание, но заложените пластове в парфюма са твърде немощни за да отключат окото на калейдоскопа. Нищо чудно - пирамидата на този парфюм се изчерпва с три компонента.

Оксиморон или как се обезсмислят взаимно противостоящите съставки

Умишлено търсеният, силен контраст на компонентите (смокиня, смокиново дърво и хайвер) е довел до парадоксалното им взаимоизключване. Ако с това се цели изобразяване на двуликата, крайно противоречаща си женска природа, то целта е постигната по особено вулгарен начин.
Мощното начало е толкова солено, че горчи. Иде реч за много фино смляна морска сол - представете си как ви блъсва пощуряла океанска вълна, с такава сила, че чак по вас остава полепнала, шуптяща, солена пяна. За мен това усещане е по-скоро депремиращо – като да си премалял от жажда, а да те увещават да пиеш силно газирана сода.
След рева на вълната увисва затишие пред буря - чакам да премине неприятното потръпване и да дойде нещо по- нежно и балсамно. Уви, оставам си с чакането! Под измитата сол прокапва смокинов сироп, който обаче е разреден толкова силно със смокиново мляко, че захарността му не може да се бори равностойно със солената властелинка на аромата. За един кратък момент смокинята побеждава все пак, но това сърце спира да тупти много бързо.Щом морето спре да се бунтува не остава кротната морска омая, а идва една прозрачна, уморена и изхабена от преекспониране в парфюмите слабоволева водна тинктура, както аз я наричам и с нея си бележа по-невзрачните аромати, в които са забравили да сложат мъничко масълце.


И все пак

Флаконът поне наподобява съвременната жена - розово подброние и желязна повърхност. Стилно!

В крайна сметка

Ако във фокуса на носа зад този мирис е била съвременната млада жена, то аз с моите четиридесет лазарника, се чувствам ощетена.

5 коментара:

Анонимен каза...

Натали, прекрасен, уютен, ароматен блог! Ще го следя с интерес и ще очаквам размислите ти за ароматите. Харесва ми това местенце.Благодаря ти!
Womanity за мен е многолик, интересен парфюм стоящ различно на всеки и предизвикващ различни емоции.

Анонимен каза...

Densi съм, не съм анонимен.)))

Smartie каза...

Освен, че е многолик, той се променя според настроението е хормоналния баланс на жената. Веднъж проста смокиня, друг път сладък млечен шоколад с лешници...рано сутрин пък е зеленист и воднист.
Наистина добра работа и изключително маркетингово попадение. Уоманизатора е попадението на Тиери, бестселъра на годината!

morkovianka каза...

Парфюмът е толкова различен и необичаен от всички други,че това го прави трудновъзприемаем в началото.Много лесно обаче се разпознава в тълпата-нещо което е доста трудно,след вълната еднотипни сладникави парфюмчета,продукт на много реномирани марки.(По-добре да не лансират нищо ново,отколкото такива обикновено-посредствени бозички.)WOMANITY е истинската жена-съвременна,многолика,носеща нови,модерни,дори все още трудно разбираеми послания.Послания,които скоро ще се превърнат в нова философия.

Анонимен каза...

прекрасен аромат,с много тънко чувство да шик и класа

Публикуване на коментар