Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

13 май 2011

Zen, Shiseido



лансиран 2007 г.
Еau de Parfum
Olfactive Group: Floral Woody Musk


" Да споделите как усещате Zen Shiseido!?!"


Кубчето


на Рубик ми припомня този парфюм, всеки път като посягам към него. Не само заради формата на флакона и меко превъртащата се горна част. И заради безбройните комбинации усещания, които носи и които го превръщат в парфюм за всеки сезон и повод. И заради отделните му пластове, които не звучат хомогенно, но присъстват гладко. Разслоено, но комфортно и олекотено пулсира меката тръпчивина на пачули, а върху нея модерно сияе цветно – плодовата палитра. Динамичен и съвременен тон ми дава прекрасният аромат. Чувствам го като удобен тоалет, който не се мачка и не ме сконфузва при всяко сядане и ставане. Нито съм неуместно официална, нито съм неглиже. Парфюмирана съм с вкус. И посланието ми е добър вкус за нещата. Изтънчен - му отива най-много и най-кратко го описва.


Плодовете


от най-горният слой са изцяло цитрусови. Не сладнят, не са и евтино запечатани. Уловени са сякаш пръски от тях. Свежи и чисти капки от сока на грейпфрут, прецеден от горчилката, портокал, бергамот и ананас, който тук не разпознавам отделно. Цитрусовото начало няма нищо общо с типичната цитрусова острота от други парфюми. Ако не чета, че са именно такива връхните нотки, няма да ги разпозная – така фино са интерпретирани. С много такт и финес са добавени и цветята в този аромат. Усещам само, че е пролетно нежен и пастелен букетът. Няма зной в мириса на цветята, бледи са, но не анемични. Фрезии, момини сълзи, теменужки, зюмбюл – хубаво разпръснати, така, че нищо да не се различава поотделно. Ухае на цветя, но отдалеч и на незнайни. Най-изявената нота на Zen е камфорово, но олекотено и безплътно пачули. То присъства от самото начало до края, като втори, поддържащ глас. И понеже другите изпълнители се сменят, този бек вокал остава най-различим. Така леко, като мист, съм намирала пачули само в Perles De Lalique (Lalique), но тамошното е по-остро и неомекотено. Тук то е прекадено луксозно и остатъкът клони към опушен мускус.


Приликата


на Zen с Coco Mademoiselle (Chanel), която много са открили, проверих с паралелен тест. Общи са усещанията наистина, но Zen има повече характер и повече пачули. Мекият, камфоров заден фон, е определен в много мнения като медицински, което предполага обстоен тест, ако не сте почитатели на пачули. Аз обаче съм и му се радвам особено в този аромат. Zen може да означава медитация или постигане на равновесно състояние на духа, при което единствено важен е настоящият момент. Миналото и бъдещето се считат за субективни. Намирам името за подходящо – вписва се. Парфюмът има две версии със същото име от 1964 и 2000 г., които са съвършено различни и доказват, че миналото няма значение. Бъдещето пък, е на модерните и префинени миризми, в които все по-трудно става да различиш поименно цвете, плод или смола. Zen стои твърдо в настоящият момент на елегантните и луксозни ухания, които все още се разпознават от какво идват. Изтънчено пачули.

5 коментара:

Анонимен каза...

Благодаря Натали,прекрасна както винаги!Това е парфюм,който винаги имам в наличност,макар да имам и други любови.Не мога да отдиференцирам съставките в него,за това помолих за парфююмна дисекция.Ще помоля и за други такива!Тъй като повечето любимци са отметнати вече тук,ще ми е интересно да прочета за някои от новите аромати:Very Irresistible Givenchy L’Intense и
Aura Swarovski.
Благодаря за труда и удоволствието!

Натали Никол каза...

Не, аз благодаря. За интереса към страницата и за предизвикателствата.

Анонимен каза...

И аз вече си имам жадувания от 1 година Зен и се чудя защо междувременно се снабдих с толкова други, а него все отлагах. Това ми беше като най-вкусната лъжичка от десерта, която оставяш за накрая. Най-хубавото е, че не съм разочарована, а усещането е по-приятно отколкото очаквах. Натали и аз смятам, че чудесно си го описала и ще повторя, някои твои думи: пластове...гладки, фини цитруси, елегантен луксозен. И аз намирам силна прилика с Мадмоазел Коко, но този аромат е по-фин, мек и ненатрапчив. Не, че Коко е натрапчив, просто ми се струва по непододящ за моето ежедневие.
Най-неприятното нещо в Зен е неудобната, макар и красива бутилка.
И аз като предното момиче ще помоле за описание на тези 2 парфюма :)
stenly

Анонимен каза...

http://www.everet-group.com/bu/bg/Shiseido-Linii/Fragrances/

Unknown каза...

Здравейте, разкошен блог а нашина .по който се изразявате и описвате е толкова приказен ароматен и колоритен че долавам аромата на всеки един парфюм и усещам настроениет коет предисзвиква :)

Публикуване на коментар