Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

17 август 2011

Eau de Pamplemousse Rose, Hermès





лансиран 2009 г.
Eau de Toilette
UNISEX
Olfactive Group: Citrus Aromatic


“Стоях


и бърчех нос недоверчиво при всеки следващ грейпфрут, който продавачът разсичаше с едно страховито мачете. Исках прясно изцеден сок, какъвто другите наоколо пиеха. Примирах от жега, обаче мъжът очакваше да одобря плодовете, а аз никога не бях виждала розови грейпфрути и естествено мислех, че са развалени или презрели. А може и нищо да не съм мислила, само да съм гледала недоволно. Чак като събра достатъчно жълти за мен, ме изгледа особено и направи онова пфуу с ръка, което на всички езици означава: нищо не разбираш.” Такава случка ми разказа една възрастна дама от преживяванията си в Тунис, където продавачите държат клиентите им да са доволни. Случило ѝ се беше преди трийсетина години, а на мен го разказа преди петнайсетина. Кажи – речи тогава и аз видях за пръв път розов грейпфрут - когато се появиха големите вериги магазини, с внос от всички краища на света. Оттогава изтече много сок и сега дори 5-годишният ми племенник знае, че розовият грейпфрут е два пъти по-полезен и малко по-скъп. Сред най-спряганите естествени антиоксиданти, източник на витамин А, ухажван от всички диети и превзел козметиката плод. Шампоани, балсами,..., аромотерапевтични масла, ....., ароматни свещи. И в парфюмерията не е от вчера, а още от златния век на Eau de Cologne. Hermès отбелязва 30 години от пускането на Eau d’Orange Verte - първият Cologne на бранда от 1979, като продължава през 2009 серията.


Les Colognes Hermès


колекцията включва Eau de Gentiane Blanche, Eau de Pamplemousse Rose и Eau d`Orange Verte – всичките три, лансирани като унисекс cologne. Четох някъде дори, че съветват дамите да вземат насериозно тази парфюмна форма и да имат едно наум, че е повече мъжки парфюм. Нищо подобно не мога да потвърдя. Само е поредната магия на Jean-Claude Ellena с плодове, зеленчуци, подправки и запазената на автора формула за основа. Летен фокус за прозирна свежест. Cologne е наистина - заради трайността си, която не е лоша, а само влошена.

Забивам



нокти в кората на голям грейпфрут и така го беля. Сигурно е некрасиво отстрани, обаче пък колко свежест се пръска наоколо и по ръцете ми, не е като да срежеш с нож. Такова истинско е и началото на Eau de Pamplemousse Rose. Няма горчивината, нито изкуственият, химичен фон от Aqua Allegoria Pamplelune (Guerlain). Грейпфрутът тук е несъмнено най-достоверният в парфюмен аромат, който съм срещала. Почваш да се оглеждаш неволно кой бели плодовете и освежава въздуха. Илюзията е много автентична, а за жалост съвсем кратка. Толкова кратка, че се замислям дали наистина има грейпфрут или Jean-Claude Ellena е смесил две други миризми и е получил краткотраен ефект. Такива фокуси той умее много и не бих се учудила. Под грейпфрута остава прозрачната и деликатна миризма на неговите парфюми, невъзможна за объркване: едва доловимия мирис на кожа – запазена марка на Hermès, тайнствената молекула с дъх на ветивер, патентована само за Jean-Claude Ellena и още ревен. Rhubofix е молекула на швейцарската компания Firmenich и наподобява мирисът на ревен. Нещо междинно от зеленчуково зелено и светло дървесно. Ревенът прилича на целина, ако не се сещате в момента за него. Розова до тъмно червена целина – така изглежда стъблото му, което режа в експерименталните си салати. Има едва възкесил вкус, който тук не долавям. Няма да съм встрани от истината, ако кажа, че след първите си десетина минути от Eau de Pamplemousse Rose остава онова, което остава от Un Jardin Sur Le Nil (Hermès) след два часа.



Pamplemousse Rose


означава наистина розов грейпфрут, но е и игра на думи, която внушава роза в ароматния състав. Внушена само е останала, макар и описана в ароматната пирамида. Намекът за нея е от най-тактичните и не би сконфузил тези, които бягат от рози в парфюм. И грейпфрутът дори не е основното в този аромат, освен за първите му минути. Остава само прозрачно чист и уловим с нос в кожата. Нищо, че не се пръска настрани – пак е сред любимите ми за топло време. Стои като чиста и проветрива дреха и пази от разтичане. Носи свежото усещане на обтрита с хладна плодова кора кожа. С мимолетен грейпфрутов ефект.



,

Няма коментари:

Публикуване на коментар