Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

27 март 2011

Farouche, Nina Ricci




лансиран 1973 г.
Eau de Parfum
Olfactive Group: Floral Aldehyde


За мен,


Marie Adélaïde Nielli (1883 – 1970), галено Nina, по съпруг Ricci, се отъждестяваше доскоро с L'Air du Temps (1948). За Farouche не бях чувала, а трудно свързвам тази жена с новите и безброй аромати в ябълковидни флакони. С тях свързвам бранда, но не и дизайнерката. Независимо, че Farouche се появвява три, а според някои източници четири години след смъртта на Marie Ricci, придобивам усещането, че в него има много от личността ѝ. Всеки път когато се отчайвам от малкото, което съм постигнала и без да имам никакви амбиции в нейното поприще, се сещам за Marie Ricci, която е чиракувала в модата от 13-годишна и чак на 50 успява да създаде своето име. С мъка ще откриете нещо повече за тази жена, освен сухи биогрфачни факти. Четейки между редовете, прозирам мотивацията, която ѝ дава единственият ѝ син Robert Ricci. Той стои в основата на модната къща Nina Ricci, той е и зад L'Air du Temps. С днешна дата марката е собственост на Mariano Puig, който държи правата и върху Paco Rabanne.


Farouche



е прекрасен, цветно - алдехиден аромат, за който научих от парфюмно ерудирана почитателка на цветните шипри. Не е странно, че почти всички, които обичаме цветно-шипровите парфюми, имаме афинитет и към цветните алдехиди. Алдехидите са общото за двете олфактивни групи. Най-известният алдехиден парфюм Chanel No.5 (1921), се е превърнал в легенда, а от там и разпространеното мнение, че е първият Floral Aldehyde. Истината е, че първи е бил Rêve D'Or (Golden Dream), създаден през 1905 от Armingeat. Различните видове алдехиди се използват почти във всеки парфюм, нищо, че битува мнението колко ретро звучат и как са запазена съставка само за винтидж аромати. Любопитно и различно се описва тяхната миризма – като се започне от прилика с цитруси, с роза, с восък, и се мине през газирано шампанско, та чак до мирис на духната и загасена свещ. Най-общо и независимо от вида си, алдехидите внасят усещане за чист и проветрен въздух, за слънце и изгладено пране. Така чисто и свежо, женствено, присъства и Farouche.



В ароматното




му начало откривам едно от значенията на френската дума farouche – див и жесток. Почти необуздано може да се стори за секунди това, което излиза от флакона. Цитруси, алдехиди, и галбанум са във връхните нотки на парфюма, но изтрещяват веднъж само, колкото да се изфукат и утихват като дресирани. Най – изявените цветя от дългия букет в сърцевината са карамфил и мушкато. С тях си обяснявам и любовта от първо помирисване, понеже са ми любими и присъстват в много цветно шипрови парфюми, точно така ясно изразено. Всъщност, базисните нотки на Farouche са си именно шипрови – дъбов мъх, ветивер, мускус, амбра и сандалово дърво, но парфюмът е останал само цветен и най-вече карамфилов. Трудно ми е да определя кои са тези камамфили, до които съкращавам аромата. Има и от дребните и кичести, розови карамфилчета, има и от яркочервените и оранжерийни, които за мой ужас, много хора, че и аз самата, асоцииираме често с погребение. Ароматът изсъхва меко и гальовно, почти до пудра и оправдава второто значение на своето име – свенлив и срамежлив. И както двете, изключващи се значения си делят farouche, така и ароматът приютява стряскащо начало и срамежлив карамфилов завършек. В мненията за парфюма видях препоръки за вечерната му употреба, обаче ми се струва, че говорят за много по-наситено и близко до първоначалното издание. В този си, актуален на пазара вид, Farouche е благ и женствен, универсален. Красив екземпляр от поредицата на издателство “Световна класика”.

3 коментара:

Анонимен каза...

Това е ароматът на моето детство!! Дълги години търсих точно този парфюм, който ме накара да се влюбя в парфюмите, но за съжаление не успявах! Завиждам Ви, че имате възможността да го притежавате и пишете занего! Обичам да Ви чета и да разглеждам прекрасните снимки! Сърдечни поздрави от морето и от мен!

Анонимен каза...

Здравейте, една сега откривам прекрасните ви коментари-очарована съм! Моля за мнение за класическия парфюм на Нина Ричи-Le premier jour /ако го изписах правилно на френски )))/. Независимо че скоро ще стана на 40, този парфюм си остава най-предпочитания от мен, незнайно и необяснимо защо. И тъй като съм консервативна Дева, отдавам тази вярност на конформизма на Девите ). Поради това ще ми е много интересно за обективно/субективно друго мнение. Благодаря предварително и дерзайте!

danielapaunova каза...

Парфюм от детството. Любимият на майка ми. Класика. Търся го отдавна. Другите парфюми на Нина не ме впечатляват. Но този го искам!

Публикуване на коментар