Добрата критика е лично мнение, поднесено интелигентно. Интервю с критика Чандлър Бър на страницата VPP Портал

28 ноември 2011

Essence Eau de Musc, Narciso Rodriguez





лансиран 2011 г.
Eau de Toilette
Olfactive Group: Floral



“ С нещо много просто.


Когато някой разглежда живота или работата ми, искам да ме помнят с малкото повече красота, която внасям в един свят, отчаяно нуждаещ се от нея.” - това отговаря дизайнерът Нарцисо Родригез на въпроса с какво искат да го помнят след сто години. Няма нужда да съм пророк за да прозра, че в парфюмерията след сто години, името му ще е синоним за пощурявки с мускус и ще го помнят с лъчистата енергия, с която го намагнитва в парфюмите си. Легендата за онази тайнствена жена, която повдига капака на раклата и го посвещава в тайните на мускусното благоухание, сигурно ще е забравена след сто години – тя и сега не се разправя много-много. По-спряган е фактът, че мускусът е ароматния автограф на дизайнера. Надали друго парфюмно име е толкова категорично равно на определена ароматна компонента, колкото неговото на мускус. И надали друг дизайнер е направил толкова много за осъвременяване на визията му на мейнстриймния рафт. Мускус разрежда всеки втори от три парфюма в описа на Douglas, но в нито един не ми бълбука както в неговите. Обикновено е в подплатата на далеч по-експонирани цветя, смоли или плодове. В сянката им, тоест. Във флаконите с Narciso Rodriguez в името – играе плеймейкър. Трансфериран от бъдещето плеймейкър.


Успехът

на първият му Essence (2009) не е така касов като този на Angel (Thierry Mugler, 1992) и въпреки това го чета като отделна глава в най-новия парфюмен роман. С него в носа ми влезе друго усещане за чистота в масово достъпните аромати, което допреди си доставях единствено с нишови екземпляри – олекотявана, от най-висок клас козметична чистота. Много простор и свобода като от бяла, памучна туника, надяната върху дъхава от хубав шампоан и гел-душ кожа. Мислех си, че е съвършеният парфюмен сапун и нищо не може да го направи по-красив. Essence Eau de Musc доказва, че съм в грешка. Момичешката закачка на първичния аромат и радостното чувство на чистота са феминизирани в новото издание с много повече пудра. Прозрачна, почти безплътна пудра, която ухае ленено и феесто. Essence ухае на наивна чистота, Eau de Musc на чистотата на елфическа фея. Не, че е лековат първият, само вторият е по-изискан. Искрящите хайлайти на първия са опудрени тук в млечно. Първият прави от мен момиче без възраст с бонбонено червило, вторият ме превръща в нежна жена, която няма остаряване, гримирана в nude гама.


Нотописът на


Eau de Musc е оцветен в мускусно бяло по цялата си височина. Четейки за цитрусово начало си представях електриково лимонено или портокалово. А то е само млечна резида от бергамот, доловима с напрягане. Без напрежение улавям само мус от розови пъпки, сгъстяван с пудра. Компактна, nude пудра. Ефектът е като в екстремно скъп лак за коса и пунтира този от Clair de Musc (Serge Lutens). Извън нишовия асортимент – сравнявам с Alessandro Dell` Acqua (Alessandro Dell` Acqua), на който са му извлекли рехавия здравец и са го пуснали през филтър за намаляване на шума или с тройно рафиниран Shiny Creation (La Perla). Розата в Eau de Musc е от стилизираните, немазни платна на рози. Или разлято, акварелно розово, същото което материализира и кутия от локум с роза, в която отдавна няма локум – само пудра по дъното. Чак когато се избистри, разпознавам бял ирис. Незаблатен, свежо покарал ирис – вероятната причина за пудреното чувство.


Парфюмът


ме подсеща, че отдавна се каня да сложа листа на комфортните парфюми в Top 10s. С Essence Eau de Musc мога да превърна 6-часов полет и висене по летища в млечно-пудрена вана. Глезя се и като в луксозен салон за красота в произволен ден, без да се схващам от сезонните ограничения на ефирните, въздушни аромати като този. Дрехите ми олекват и аз олеквам, против гравитацията си. Спирам да чувам тътрузенето на обувките си и ходя като боса по памук. Плъзгам се като по релса. Смазва ми настроението с ефирие и така гресирано то си стои бяло даже когато около мен е начумерено. Нямам сигнално излъчване с този аромат, децентна съм като скъпа пепел от рози. Нищо по мен не лъщи и внушавам антикич. Сиянието на nude.

Няма коментари:

Публикуване на коментар